H&M rozpocznie w Szwecji testowanie nowej usługi wypożyczania ubrań, zamiast kupowania

Sklep H&M

Podążając za swoimi konkurentami, jak podaje Businesss of Fashion, H&M idzie w kierunku zrównoważonego rozwoju i chce rozpocząć świadczenie usług wynajmu odzieży.

Według nowego modelu biznesowego H&M, członkowie należący do programu lojalnościowego sieciówki otrzymają dostęp do 50 sztuk ubrań, które będą mogli wypożyczyć na określony czas za około 37 USD tygodniowo. H&M rozpocznie testy od Sztokholmu, a trzymiesięczny okres próbny zadecyduje, czy oferta programu zostanie rozszerzona na pozostałe kraje, czy też nie.

Decyzja ta, jak nie trudno się domyślić, jest próbą rozwiązania przez markę problemu wpływu branży mody na środowisko, w szczególności gazów cieplarnianych wydalanych przez fabryki odzieży.

Jesteśmy przekonani, że wypożyczenia ubrań ma sens, jednak chcemy jeszcze przetestować tę usługę, nauczyć się więcej i wprowadzić pewne poprawki – powiedział Daniel Claesson, dyrektor ds. Rozwoju biznesu w H&M.

Wypożyczanie odzieży w przypadku Banana Republic, czy Urban Outfitters okazało się sukcesem, jednak analitycy biznesowi pozostają sceptyczni.

Byłbym zaskoczony, gdyby ktoś mógł sprawić, by ten model zaczął faktycznie działać. Na tę chwilę nie widzę, by koszty pracy związane z modelem wynajmu odzieży miały naprawdę sens – powiedział Simon Irwin, analityk Credit Suisse.

Butik H&M z usługą wynajmu ubrań będzie można znaleźć w odnowionym Sergels Torg w Sztokholmie, a do wdrożenia przez sieciówkę ma być również usługa naprawy odzieży oraz kawiarnia.

Komentarze
H&M rozpocznie w Szwecji testowanie nowej usługi wypożyczania ubrań, zamiast kupowania
Oceń artykuł