Z kim najczęściej wybierają się do restauracji? Jakie danie bije rekordy popularności? Co sprawia, że Goście w trakcie jednej edycji rezerwują wiele doświadczeń? RestaurantWeek® przedstawia dane z raportów i wyniki ankiet z 10 lat prowadzenia restauracyjnego Festiwalu!
Festiwal w liczbach
RestaurantWeek® to niezmiennie od lat największy Festiwal kulinarno-towarzyski w Polsce i jeden z największych w Europie – wyższą frekwencję zalicza jedynie niemiecki Oktoberfest i francuski Salon du Chocolat. Każda edycja wydarzenia jest średnio o 10% większa od poprzedniej! Łącznie, w ciągu 10 lat działalności, Festiwale organizowane przez Restaurant Club przyciągnęły ponad 1,5 miliona Gości! Aktualna, wiosenna edycja, odbywająca się pod hasłem #FoodNewsGoodNews, również idzie na rekord. Czy uda się przebić liczbę 155 tysięcy osób z jesiennego RestaurantWeek®? Czas na rezerwacje zaraz się kończy – dołącz do wspólnego bicia rekordu!
![CONCORDIA TASTE Wroclaw [TYLKO U NAS] RestaurantWeek® zdradza, kim są i co jedzą Goście Festiwalu! CONCORDIA TASTE Wrocław](https://hiro.pl/wp-content/uploads/2024/04/696x464xCONCORDIA-TASTE-Wroclaw-1024x683.jpeg.pagespeed.ic.TuFw8UYi4S.jpg)
![CONCORDIA TASTE Wroclaw [TYLKO U NAS] RestaurantWeek® zdradza, kim są i co jedzą Goście Festiwalu! CONCORDIA TASTE Wrocław](https://hiro.pl/wp-content/uploads/2024/04/696x464xCONCORDIA-TASTE-Wroclaw-1024x683.jpeg.pagespeed.ic.TuFw8UYi4S.jpg)
Kim jest Restauracyjny Gość?
Po każdej wizycie w restauracji Goście dostają szczegółową ankietę, która podsumowuje ich doświadczenie i pozwala przekazać najważniejsze informacje organizatorom Festiwalu. Wiedza o tym, kim jest festiwalowy Gość pomaga podnosić poziom i lepiej odpowiadać na potrzeby odbiorcy.
Jego typowy obraz przedstawia się następująco: kobieta, mieszkająca w większym mieście i chcąca odkryć nowe, kulinarne miejsca i smaki (73,3%). Na popisowe menu najczęściej zabiera partnera lub partnerkę (aż 77,3%), ale lubi też spotkania z przyjaciółmi (47,6%) i rodziną (28,1%). Goście Festiwalu to stali bywalcy restauracji – w ciągu miesiąca aż ponad połowa ankietowanych odwiedza je 1-2 razy, 35,6% od 3 do 5 razy, a 10% deklaruje kulinarne spotkania na mieście co najmniej 6 razy w miesiącu.
Z partnerem co niedzielę wybieramy nową restaurację i jemy w niej obiad. Odkąd 6 lat temu córka pierwszy raz zaprosiła mnie na Festiwal, nie ominęłam ani jednej edycji. – mówi pani Beata ze Szczecina, stała Gościni RestaurantWeek® – W ten sposób odkrywam wiele miejsc, do których wracamy, gdy Festiwal się kończy. W tej edycji planuję dwa wyjścia – jedno już za mną, a w weekend pójdziemy całą rodziną.
Co ciekawe: ponad 23,5% Gości korzysta z Festiwalu również poza miejscem swojego zamieszkania. Ogólnopolski charakter RestaurantWeek®, obejmujący aż 13 regionów, pozwala na kulinarne wycieczki i odkrywanie lokalnych smaków w nieodwiedzanych wcześniej miejscach. I to nie tylko w Polsce! W ubiegłym roku Festiwal zawitał również do czeskiej Pragi – była to idealna okazja na weekendowy wypad szlakiem topowych praskich restauracji.
![CONCORDIA TASTE [TYLKO U NAS] RestaurantWeek® zdradza, kim są i co jedzą Goście Festiwalu! CONCORDIA TASTE Wrocław](https://hiro.pl/wp-content/uploads/2024/04/CONCORDIA-TASTE.jpg)
![CONCORDIA TASTE [TYLKO U NAS] RestaurantWeek® zdradza, kim są i co jedzą Goście Festiwalu! CONCORDIA TASTE Wrocław](https://hiro.pl/wp-content/uploads/2024/04/CONCORDIA-TASTE.jpg)
Przede wszystkim JEDZENIE!
Festiwal RestaurantWeek® od lat zrzesza foodies i potwierdzają to wyniki z ankiet. Najważniejszym czynnikiem, który wpływa na wybór danej restauracji jest właśnie festiwalowe menu, na co wskazuje aż 88,7% Gości. By menu było atrakcyjne powinno przyciągać uwagę wyjątkowymi składnikami (25,5%) lub rzadko spotykanym daniem (8%). Goście wybierają restaurację również pod kątem rodzaju kuchni (tu króluje włoska), renomy Chefa (aż 28,9%), a prawie 25% ankietowanych ulega pokusie zdjęć prezentujących festiwalowe dania. Wielu Gości w menu szuka swoich ulubionych potraw serwowanych w zupełnie nowej wersji. Od lat największą popularnością cieszy się tatar, który w najróżniejszych postaciach został podany w tej edycji w blisko 80 restauracjach.
W ostatnich latach obserwujemy rosnący trend spożywania mocktaili bezalkoholowych. W trakcie Festiwalu dostępny do wyboru jest mocktail Martini Vibrante & Kinley Tonic Water oraz Kinley Elderflower Zero Cukru, których popularność wzrosła w ciągu ostatniego roku dwukrotnie. Potwierdza to teorię, że bezalkoholowe alternatywy będą zdobywały coraz większe uznanie na polskim rynku.
![gdanska14 Bydgoszcz [TYLKO U NAS] RestaurantWeek® zdradza, kim są i co jedzą Goście Festiwalu! Gdańska 14 Bydgoszcz](https://hiro.pl/wp-content/uploads/2024/04/xgdanska14-Bydgoszcz.jpg.pagespeed.ic.nKLDRbqQQr.jpg)
![gdanska14 Bydgoszcz [TYLKO U NAS] RestaurantWeek® zdradza, kim są i co jedzą Goście Festiwalu! Gdańska 14 Bydgoszcz](https://hiro.pl/wp-content/uploads/2024/04/xgdanska14-Bydgoszcz.jpg.pagespeed.ic.nKLDRbqQQr.jpg)
Dołącz do rekordu na Festiwalu RestaurantWeek®
Odkryj autorskie menu od najlepszych Szefów Kuchni w okazyjnej cenie od 69,99 zł + opłata rezerwacyjna 5,98 zł, prime time +10 zł (dodatkowe rabaty czekają na https://RestaurantWeek.pl). W ramach rezerwacji każdy Gość otrzyma w prezencie do wyboru: festiwalowy cocktail Martini Fiero & Kinley Tonic Water (dla pełnoletnich), Kinley Elderflower Zero Cukru lub Martini Vibrante w wybranych miastach. Dokonując rezerwacji, do zamówienia można dodać m.in. Coca-Cola Zero Cukru czy Herbatę Festiwalu – Lipton, w wersji regularnej lub sezonowej. Dzięki Lurpak w wybranych restauracjach festiwalowe menu przygotowane jest na maśle Lurpak, a goście otrzymają w ramach poczęstunku w prezencie starter z masłem.
Wyjątkowe menu pełne kulinarnych nowości przygotują najlepsze restauracje w Polsce, m.in. białostocki Talerz Smaku, Parostacja Resto Bar w Hotelu M23, Concordia Taste w Wrocławiu, mazurska Sielanka i Piatto Italian.
Rezerwuj sensacyjne doświadczenia smakowe już teraz na stronie Festiwalu https://restaurantweek.pl/. Należy wybrać liczbę osób, datę, godzinę oraz jedno z dwóch menu. Każda wizyta w restauracji podczas RestaurantWeek® trwa 90 minut.
![mlodY [TYLKO U NAS] RestaurantWeek® zdradza, kim są i co jedzą Goście Festiwalu! Młody](https://hiro.pl/wp-content/uploads/2024/04/xmlodY.jpg.pagespeed.ic.TY4XhVtOOA.jpg)
![mlodY [TYLKO U NAS] RestaurantWeek® zdradza, kim są i co jedzą Goście Festiwalu! Młody](https://hiro.pl/wp-content/uploads/2024/04/xmlodY.jpg.pagespeed.ic.TY4XhVtOOA.jpg)
Smakuj poranek z Breakfast Weekiem!
Wiosennej edycji RestaurantWeek® towarzyszy Festiwal śniadań na mieście – Breakfast Week. Goście będą mieli możliwość odkrywania śniadaniowych menu i kaw na napoju roślinnym Alpro w wyjątkowej festiwalowej cenie 35 zł + opłata rezerwacyjna 3,98zł. Na porannym Festiwalu spróbujesz popisowego śniadania z kawą na napoju roślinnym od Alpro. Wybrane restauracje podają kawę Lavazza – bogaty aromat i doskonały smak sprawią, że poranek będzie jeszcze przyjemniejszy!
Wyjątkowe, popisowe menu śniadaniowe z festiwalową kawą na napoju roślinnym przygotowują nie tylko już dobrze znane miejsca, ale także warte uwagi Restauracje do odkrycia. Wśród nich między innymi: Qrudo, Radiova, Ja_Brzoza, Ona i On oraz Bube Restauracja i Pizza.
Na Breakfast Week zaprasza partner Festiwalu – właściciel marki Alpro, która zachęca do urozmaicania swojej codziennej diety przez wprowadzanie do niej produktów roślinnych.
Rezerwacje: https://RestaurantWeek.pl/ i https://BreakfastWeek.pl/
Termin Festiwalu: 13 marca 2024 – 24 kwietnia 2024
![piatto italian 1 [TYLKO U NAS] RestaurantWeek® zdradza, kim są i co jedzą Goście Festiwalu! piatto italian](https://hiro.pl/wp-content/uploads/2024/04/696x392xpiatto-italian-1-1024x576.jpeg.pagespeed.ic.AHko1BUCG0.jpg)
![piatto italian 1 [TYLKO U NAS] RestaurantWeek® zdradza, kim są i co jedzą Goście Festiwalu! piatto italian](https://hiro.pl/wp-content/uploads/2024/04/696x392xpiatto-italian-1-1024x576.jpeg.pagespeed.ic.AHko1BUCG0.jpg)
O RestaurantWeek®
Festiwal RestaurantWeek® od 10 lat łączy najlepsze, autorskie restauracje z prawie 1,5mln Gości w duchu #ZeroWaste. W Festiwalu co edycję bierze udział prawie 400 restauracji z których każda przygotowuje popisowe, 3-daniowe menu + cocktail.
Po rekordowej edycji #FoodSmellsGood nadchodzące, największe kulinarno-kulturalne wydarzenie w Polsce i Europie połączy wyjątkowe doznania kulinarne z siłą pozytywnych newsów w ramach hasła #FoodNewsGoodNews. Wiosenna edycja Festiwalu odbędzie się w dniach 13 marca – 24 kwietnia. Rezerwacje trwają od 8 lutego. Najlepsze stoliki szybko znikają – do zobaczenia przy stole!
Zobacz też: Zespół Placebo zagra w Polsce w ramach Łódź Summer Festival!
Zespół Placebo zagra w Polsce w ramach Łódź Summer Festival!