Jak zdobyć followersów w filmie Podróbki Sławy? Must watch!

Jak zdobyć followersów w filmie HBO

„Podróbki Sławy” to film dokumentalny, który powinien obejrzeć każdy, a zwłaszcza każdy wanna be influencer. Wiecie jak wiele osób marzy skrycie lub zupełnie otwarcie o tym by wieść życie influencera? Przyznajcie się, że sami chcielibyście choćby przez jakiś czas dostawać masę komentarzy, lajków i wiadomości, produkty do przetestowania, zarabiać hajs i co najważniejsze być sławnym i lubianym. Odpowiedź jak to osiągnąć znajdziecie w filmie HBO GO.

Chyba każdy z nas zastanawiał się, jak wygląda sława oraz to, jak to jest być wpływowym influencerem w erze social mediów. Nick Bilton jest dziennikarzem naukowym i w dokumencie HBO GO, „Podróbki Sławy”, stara się znaleźć odpowiedzi na pytania nurtujące wielu z nas. Obecnie setki tysięcy użytkowników serwisów społecznościowych mają tak duże zasięgi, że są uważani za nowych celebrytów naszych czasów. Ale czy oni naprawdę są sławni?

Jak zostać influencerem kupując followersów?

Jak zdobyć followersów w filmie HBO

Wszystko zaczęło się od castingu w Los Angeles, który ogłosił Bilton i jego współpracownicy. Reżyser zaprosił do projektu trójkę młodych ludzi ze stosunkowo niewielką ilością obserwatorów w mediach społecznościowych, a wszystko to po to, aby zrobić z nich wielkich influencerów. Jak miał zamiar to zrobić? Po prostu wykupił im fałszywych followersów oraz armię botów, które zostawiają komentarze pod postami. Do projektu zostali zaproszeni: Dominique, aspirująca aktorka, projektantka mody Chrisa oraz asystentka agenta nieruchomości, Wylie.

Każdy z bohaterów „Podróbki Sławy” ma zupełnie inne doświadczenia, w momencie, gdy dzień po dniu liczba fejkowych followersów rośnie w zastraszającym tempie. Wraz ze wzrostem zaangażowania na profilach, zaczęły pojawiać się propozycje współpracy, zarówno te barterowe, jak i całkiem dobrze płatne. Warto zwrócić uwagę, że cały świat trójki influencerów jest wyreżyserowany, obserwatorzy fejkowi, a mimo to, otrzymali oni masę propozycji współpracy.

Zobacz też: 5 najbardziej wpływowych feministek polskiego Instagrama

5 najbardziej wpływowych feministek polskiego Instagrama

 

 

Analiza fejkowych followersów

Jak zdobywać sławę

Nick Bilton w „Podróbkach Sławy” przeprowadza dogłębną analizę oraz pokazuje, jak wielką obsesję mamy na punkcie liczby lajków, followersów i udostępnień. Podkreśla on również, że nie zdajemy sobie sprawy z tego, że większa część wirtualnego świata jest po prostu jednym wielkim fejkiem. W filmie dokumentalnym pojawi się także Taylor Lorenz, dziennikarz New York Timesa, który pisze o nowych technologiach, Liz Eswein, autorka instagramowego profilu @newyorkcity, Sarah Frier, specjalizującą się w nowych technologiach oraz Justine Bateman, autorkę książki Fame: The Hijacking of Reality.

Już 3 lutego swoją premierę na platformie HBO GO będzie miał film dokumentalny Podróbki Sławy. Produkcja jest pewnego rodzaju eksperymentem społecznym, dzięki któremu możemy zajrzeć za kulisy świata influencerów. 

 

Tekst: Kasia Tilda Frąckowiak

Komentarze
Rate this post

Zapisz się do Newslettera