„Podróbki Sławy” to film dokumentalny, który powinien obejrzeć każdy, a zwłaszcza każdy wanna be influencer. Wiecie jak wiele osób marzy skrycie lub zupełnie otwarcie o tym by wieść życie influencera? Przyznajcie się, że sami chcielibyście choćby przez jakiś czas dostawać masę komentarzy, lajków i wiadomości, produkty do przetestowania, zarabiać hajs i co najważniejsze być sławnym i lubianym. Odpowiedź jak to osiągnąć znajdziecie w filmie HBO GO.
Chyba każdy z nas zastanawiał się, jak wygląda sława oraz to, jak to jest być wpływowym influencerem w erze social mediów. Nick Bilton jest dziennikarzem naukowym i w dokumencie HBO GO, „Podróbki Sławy”, stara się znaleźć odpowiedzi na pytania nurtujące wielu z nas. Obecnie setki tysięcy użytkowników serwisów społecznościowych mają tak duże zasięgi, że są uważani za nowych celebrytów naszych czasów. Ale czy oni naprawdę są sławni?
Spis treści:
Jak zostać influencerem kupując followersów?
Wszystko zaczęło się od castingu w Los Angeles, który ogłosił Bilton i jego współpracownicy. Reżyser zaprosił do projektu trójkę młodych ludzi ze stosunkowo niewielką ilością obserwatorów w mediach społecznościowych, a wszystko to po to, aby zrobić z nich wielkich influencerów. Jak miał zamiar to zrobić? Po prostu wykupił im fałszywych followersów oraz armię botów, które zostawiają komentarze pod postami. Do projektu zostali zaproszeni: Dominique, aspirująca aktorka, projektantka mody Chrisa oraz asystentka agenta nieruchomości, Wylie.
Każdy z bohaterów „Podróbki Sławy” ma zupełnie inne doświadczenia, w momencie, gdy dzień po dniu liczba fejkowych followersów rośnie w zastraszającym tempie. Wraz ze wzrostem zaangażowania na profilach, zaczęły pojawiać się propozycje współpracy, zarówno te barterowe, jak i całkiem dobrze płatne. Warto zwrócić uwagę, że cały świat trójki influencerów jest wyreżyserowany, obserwatorzy fejkowi, a mimo to, otrzymali oni masę propozycji współpracy.
Zobacz też: 5 najbardziej wpływowych feministek polskiego Instagrama
Analiza fejkowych followersów
Nick Bilton w „Podróbkach Sławy” przeprowadza dogłębną analizę oraz pokazuje, jak wielką obsesję mamy na punkcie liczby lajków, followersów i udostępnień. Podkreśla on również, że nie zdajemy sobie sprawy z tego, że większa część wirtualnego świata jest po prostu jednym wielkim fejkiem. W filmie dokumentalnym pojawi się także Taylor Lorenz, dziennikarz New York Timesa, który pisze o nowych technologiach, Liz Eswein, autorka instagramowego profilu @newyorkcity, Sarah Frier, specjalizującą się w nowych technologiach oraz Justine Bateman, autorkę książki Fame: The Hijacking of Reality.
Już 3 lutego swoją premierę na platformie HBO GO będzie miał film dokumentalny Podróbki Sławy. Produkcja jest pewnego rodzaju eksperymentem społecznym, dzięki któremu możemy zajrzeć za kulisy świata influencerów.
Tekst: Kasia Tilda Frąckowiak