Jak często myślisz o Imperium Rzymskim? TikTokowy trend, który podbił świat

Jak_często_myślisz_o_imperium_rzymskim
Źródło: Freepik

Przyznaj się, jak często myślisz o Imperium Rzymskim? To jedna z najważniejszych cywilizacji w historii ludzkości, która przez wieki kształtowała kulturę, prawo, sztukę i naukę. Dlaczego stała się hitem na TikToku, platformie znanej raczej z tanecznych wyzwań i zabawnych filmików?

Miał być to sposób na sprawdzenie, jak dobrze znają się partnerzy, rodzice lub przyjaciele. Okazało się jednak, że odpowiedzi były bardzo różne i często zaskakujące. Niektórzy przyznawali, że myślą o Imperium Rzymskim codziennie, inni raz na tydzień, a jeszcze inni wcale. Nie brakowało też żartobliwych komentarzy i odniesień do współczesności.

 

Super oferta NIKE

JD Sports wchodzi do Polski i kusi ofertami na produkty NIKE. Link w artykule.

Jak_często_myślisz_o_imperium_rzymskim
Instagram

 

Kto jest twórcą tiktokowego trendu?

Skąd wziął się ten nietypowy trend? Według internetowej legendy, jego twórcą jest szwedzki użytkownik Instagrama i rekonstruktor historyczny, Artur Hulu znany pod nickiem Gaius Flavius. Na swoim profilu publikuje filmy, w których przedstawia siebie jako rzymskiego legionistę i wykonuje skecze komediowe jako gladiator.

W połowie sierpnia 2023 to właśnie on miał podsunąć swoim obserwatorkom pomysł na zadanie pytania: “Jak często myślisz o Imperium Rzymskim” swoim męskim znajomym, sugerując, że odpowiedź może być dla nich szokująca. Trend szybko przeniósł się na TikToka, gdzie zyskał miliard wyświetleń i polubień.

 

Jak_często_myślisz_o_imperium_rzymskim
Instagram

 

Na swoim Instagramie napisał: „Panie, wiele z Was nie zdaje sobie sprawy, jak często mężczyźni myślą o Cesarstwie Rzymskim. Będziecie zaskoczone ich odpowiedziami!”

W wywiadzie Hulu powiedział, że zadał to pytanie po tym, jak zauważył rozbieżność między mężczyznami i kobietami w zakresie zainteresowania historią Rzymu i zobaczył, jak inni twórcy dyskutują o podobnych trendach. Rzymskie stowarzyszenie rekonstruktorów Hulu składa się z 16 mężczyzn i dwóch kobiet – powiedział. To miejsce jest w dużej mierze zdominowane przez mężczyzn.

Hulu uważa, że ​te ​dysproporcje sięgają setek lat wstecz. Robili to ludzie w epoce renesansu. Ojcowie Założyciele myśleli także o Cesarstwie Rzymskim. Kiedy już wystarczająco zapoznasz się z Cesarstwem Rzymskim, niezależnie od tego, czy chodzi o wojsko, czy o prawo, zaczynasz je widzieć wszędzie. Nie pamiętam dnia, w którym nie myślałem o Cesarstwie Rzymskim. […] Po prostu fascynują mnie różnice i podobieństwa Cesarstwa Rzymskiego do naszego dzisiejszego świata.

Nie tylko zwykli użytkownicy TikToka zainteresowali się tematem Imperium Rzymskiego. Do zabawy dołączyli celebryci, by podzielić się swoimi opiniami na ten temat.

Aktor Jared Leto zapytany o to, jak często myśli o Imperium Rzymskim, przyznał, że „całkiem sporo”, a mąż Paris Hilton stwierdził, że robi to każdego dnia. Z kolei duńska marka odzieżowa Ganni zapytała swoje klientki, jak często myślą o ich hitowych balerinach. W Polsce niezawodny w reagowaniu na trendy jest InPost, który pokazał jak wyglądałyby Paczkomaty w starożytności.

 

nPost_Jak_wyglądałby_paczkomaty_w_imperium_rzymskim
https://www.tiktok.com/@inpostpl/video/7279007443223465248

A więc… jak często myślisz o Imperium Rzymskim?

Przez ponad pół tysiąca lat Imperium Rzymskie dominowało nad światem starożytnym, stając się symbolem siły i postępu. Nic dziwnego, że wielu ambitnych mężczyzn czerpie inspirację z tej epoki. Rozmawiając z partnerkami, często opowiadają o swoich ulubionych władcach, wspaniałych widowiskach, imponujących budowlach, akweduktach i filozofii.

Trend na „How Often Men Think About the Roman Empire” jest jednym z najciekawszych i najbardziej oryginalnych zjawisk w social mediach w ostatnim czasie. Pokazuje, że historia może być nie tylko nauką, ale także źródłem rozrywki i inspiracji. A Ty, jak często myślisz o Imperium Rzymskim?

 

Zobacz też: Dlaczego #PandoraGate powinna nas obchodzić?

Dlaczego #PandoraGate powinna nas obchodzić?

5/5 - (1 vote)

Lubisz nas? Obserwuj HIRO na Google News