Kolekcja Gucci z The North Face to hit sezonu! Są takie kolaboracje modowe, na które czeka się długo i z niecierpliwością. Taka właśnie jest kolekcja ready-to-wear Gucci z The North Face Przedstawiamy Wam wszystko, co o niej wiemy!
O kolekcji Gucci z The North Face dowiedzieliśmy się we wrześniu tamtego roku. W sieci pojawił się wówczas teaser zapowiadający kolaborację, który rozbudził naszą wyobraźnię. Chcieliśmy więcej i z niecierpliwością czekaliśmy na kolejne wiadomości. Od kilku miesięcy fashioniści szykowali portfele, by mieć w swojej garderobie choćby najmniejszą rzecz z tej kultowej modowej współpracy.
Tuż przed Świętami Bożego Narodzenia do sieci trafiła kampania promująca kolekcję Gucci z The North Face. Piękne zdjęcia i filmik wprawiają nas w wycieczkowy nastrój. W kolekcji znajdą coś dla siebie zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Za fantastyczne marzycielskie i pełne uroku zdjęcia i reżyserię odpowiedzialny jest Daniel Shea, natomiast art direktorem jest Christopher Simmonds, a art directorem nikt inny, jak sam mistrz Alessandro Michele.
Kolekcja Gucci The North Face przenosi nas w świat mody lat 70. Celebruje ona ducha eksploracji, przygody oraz samopoznania przez wyjątkową podróż na łonie natury. To oda do wspaniałych plenerów. Wędrówki nigdy nie wyglądały tak dobrze i wygonie. Warto zaznaczyć, że jest to pierwsza kolaboracja włoskiego domu mody z inną marką.
HIRO Technologia. Porównanie Sonos ACE i AirPods Max.
Dyrektor kreatywny Gucci, Alessandro Michele, jest fanem eklektycznej mody lat 70. Uwielbia kołnierzyki w stylu disco i plisowane spódnice. Włoski dom mody pod jego przewodnictwem jest kojarzony ze stylem vintage. Marka The North Face została założona w 1966 roku i tworzy głównie odzież outdoorową. Alessandro Michele, dostał pozwolenie, aby zajrzeć do archiwów amerykańskiej marki, by zaprojektować wyjątkową kolekcję. Michele zagłębiając się w archiwa, znalazł napewno wiele ciekawych inspiracji. Końcowym efektem jest camp, w każdym znaczeniu tego słowa. Spójrzcie tylko na te cudowne zdjęcia!
Kolekcja ready-to-wear Gucci z The North Face to nie tylko puchowe płaszcze i pikowane kurtki. Pojawiają się także kolorowe i wzorzyste elementy garderoby, takie jak koszule, kamizelki, spódnice, sukienki, buty, nakrycia głowy i wiele innych. Ta współpraca naprawdę łączy się i podkreśla to, co obie marki robią najlepiej. Na przykład: wyściełana kamizelka, podobna do wciąż popularnego modelu Nuptse The North Face, posiada charakterystyczne dla Gucci nadruki łańcuchów. Z drugiej strony, kultowe bluzy z kokardą Gucci są ozdobione logo North Face.
Mówiąc o logo, obie marki zaprojektowały połączony emblemat: półkole The North Face (symbolizujące słynną Half Dome w Parku Narodowym Yosemite), które płynnie wtapia się w charakterystyczny zielony i czerwony pasek Gucciego. Charakterystycznym elementem sprzedaży marki The North Face są plecaki, namioty i śpiwory. Nie mogło ich zabraknąć w tej wyjątkowej kolaboracji. Niektóre projekty mają specjalne nadruki, inne – logo The North Face x Gucci.
Czy pandemia i lockdown mogły mieć wpływ na powstanie outdoorowej kolekcji Gucci z The North Face? Oczywiście! W obecnych trudnych czasach staramy się izolować od ludzi w trosce o zdrowie nasze i naszych bliskich. Częściej kupujemy online, niż w galeriach handlowych (nawet gdy te są otwarte), a na spacery staramy wybierać miejsca z dala od miasta, na łonie natury. Powoli zaczyna być to naszym przyzwyczajeniem. Kolekcja Gucci z North Face proponuje nam idealne ubrania na takie wypady poza miasto. Ciepłe, wygodne, komfortowe, a co najważniejsze – modne.
Kolekcja Gucci z The North Face została zaprojektowana zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Wszystko tak, aby jak najbardziej ograniczyć jej wpływ na środowisko naturalne. Do produkcji ubrań i dodatków użyto tkanin pozostałych z poprzednich kolekcji Gucci, natomiast do produkcji plecaków i śpiworów użyto econyl pochodzący z materiałów regenerowanych, takich jak plastik, dywany czy sieci rybne.
Kolekcję Gucci z The będzie osiągalna w sprzedaży w pop-upie Gucci w Pekinie. Następnie w kilku innych miejscach w Chinach. W pozostałych częściach świata, w tym w Europie – dostępna będzie na początku 2021 roku.
Tekst: Kasia Tilda Frąckowiak