W tym roku mija 20 lat od premiery filmu „Kill Bill” i 17 lat od premiery „Kill Bill Vol. 2”. Obie części bardzo mocno zapisały się w popkulturze – fantastyczne kino akcji, wyrazista i silna kobieca bohaterka, świetne filmy o zemście, kolejne bardzo dobre filmy Quentina Tarantino. Mimo upływu lat „Kill Bill” wciąż pozostaje inspiracją dla innych artystów, zwłaszcza jeśli chodzi o teledyski. Zobaczcie 8 klipów (od najnowszego do najstarszego), które bezpośrednio nawiązują do filmów o Beatrix Kiddo.
Moyka – Never Say Sorry (2023)
Reżyseria: Sara Westergaard Karlsen
„Never Say Sorry” [scene five] to piąta piosenka na albumie „Movies, Cars & Heartbreak”, który utrzymany jest w estetyce filmu romantycznego i dramatycznego, gdzie złamane serce boli tak mocno jak uraz po wypadku samochodowym.
Jedną z najważniejszych inspiracji dla albumu oraz merchu był film „Kill Bill”. Teledysk do „Never Say Sorry” przepełniony jest nawiązaniami do dzieła Tarantino. Wszystkie kadry odpowiadające filmowi można zobaczyć na @mundo_peliculas – jest tam także kadr pokazujący bezpośrednie podobieństwo między breloczkiem z oficjalnego sklepiku Moyki oraz breloczkiem Pussy Wagon, który prowadziła Uma Thurman.
SZA – Kill Bill (2023)
Reżyseria: Christian Breslauer
SZA wciela się w Beatrix „Pannę Młodą” Kiddo, główną bohaterkę „Kill Bill” i „Kill Bill Vol. 2”. W teledysku, SZA konfrontuje się z byłym kochankiem, który ją zdradził i postanawia się na nim zemścić. Teledyskowi towarzyszy także kilka scen animowanych, nawiązujących do obu filmów. Co ciekawe w klipie wystąpiła Vivica A. Fox. Aktorka wystąpiła w obu częściach filmów z serii „Kill Bill” jako Vernita Green. Postać ta to członkini Deadly Viper Assassination Squad oraz przeciwniczka Beatrix Kiddo, w którą wcieliła się Uma Thurman.
Utwór pochodzi z płyty „SOS” wydanej w grudniu 2022 roku.
Cardi B – Be Careful (2018)
Reżyseria: Jora Frantzis
W teledysku do „Be Careful” można zaobserwować wpływy spagehtti westernów z „Kill Billa” i wyraźne nawiązanie do sceny ślubu z „Kill Bill Vol. 2”. Klip przedstawia nawet ten sam kościół: Sanctuary Adventist Church w Lancaster w Kalifornii.
Utwór znajduje się na debiutanckim albumie Cardi B pod tytułem „Invasion of Privacy”.
CupcakKe – Quiz (2018)
Reżyseria: Logan Fields
CupcakKe jest właściwie przebrana za bohaterkę „Kill Billa” – w żółtym kombinezonie prowadzi czarny motocykl. „Quiz” było pierwszym singlem promującym czwarty album CupcakKe – „Eden” z 2018 roku.
Iggy Azalea ft. Rita Ora – Black Widow (2014)
Reżyseria: Director X
Cały teledysk nawiązuje nie tylko do dzieła Tarantino, ale i do filmów kung fu z lat 70. W klipie wystąpił także Michael Madsen, czyli tytułowy Bill. Nie brakuje tam scen walki oraz mocnych kobiecych bohaterek takich jak postać Umy Thurman.
„Black Widow” można usłyszeć na albumie Iggy z 2014 roku, czyli „The New Classic”.
Brown Eyed Girls – KILL BILL (2013)
Reżyseria: Hwang Soo-ah
K-popowy girlsband Brown Eyed Girls napisał piosenkę o zemście, do której powstał prawie ośmiominutowy teledysk praktycznie odtwarzający pierwszą część „Kill Bill”. członkinie zespołu wcielają się w Deadly Viper Assassination Squad. W klipie możemy zobaczyć m.in. scenę szpitalną oraz walki Umy Thurman i Daryl Hannah. Wszystkie te sceny przeplatane są tanecznymi układami o westernowskim klimacie. Piosenka pochodzi z albumu „Black Box” wydanego w 2013 roku.
Zobacz też: Sławni reżyserzy i ich teledyski
Lady Gaga ft. Beyoncé – Telephone (2010)
Reżyseria: Jonas Åkerlund
Ten prawie dziesięciominutowy teledysk jest sequelem do teledysku „Paparazzi”. Został on mocno zainspirowany filmami Quentina Tarantino – przede wszystkim „Kill Billem” ze względu na to, że pojawił się tam samochód, którym Beatrix Kiddo ucieka ze szpitalnego parkingu.
W tym teledysku z pewnością jest coś inspirowanego twórczością Tarantino. Najbardziej podoba mi się sposób, w jaki używa różnych form, aby stworzyć coś nowego. Jego bezpośrednie zaangażowanie w teledysk wzięło się z tego, że pożyczył mi Pussy Wagon. Któregoś dnia jedliśmy lunch w Los Angeles i opowiadałem mu o mojej koncepcji teledysku i tak mu się to spodobało, że powiedział: „Musisz użyć Pussy Wagon”.
– Lady Gaga dla eonline.com
„Telephone” znalazło się na minialbumie „The Fame Monster” z 2009 roku. Początkowo Gaga napisała piosenkę dla Britney Spears na płytę „Circus”. Gdy Spears odrzuciła demo, Lady Gaga postanowiła zostawić „Telephone” dla siebie. Chciała nagrać piosenkę w duecie z Britney, jednak z nieznanych powodów zastąpiła ją Beyoncé.
Missy Elliott – I’m Really Hot (2009)
Reżyseria: Bryan Barber
To pierwszy teledysk, który został zainspirowany „Kill Billem”. Pojawiają się w nim tancerze przypominający wyglądem członków grupy „Crazy 88” i pojawia się w nim, oczywiście, Pussy Wagon.
Kawałek „I’m Really Hot” znalazł się na albumie „This Is Not A Test!”, który został wydany niecałe dwa miesiące po premierze kinowej filmu Tarantino.
Tekst: Matylda Motyl
Zobacz też: 10 najbardziej charyzmatycznych kobiet dużego i małego ekranu
10 najbardziej charyzmatycznych kobiet dużego i małego ekranu