W Anglii zostały zakazane reklamy pokazujące stereotypy dotyczące płci

Zdjecie przedstawiajace mezczyzne lezacego na kanapie i kobiete odkurzajaca

Zmęczeni życiem mężczyźni z piwem w dłoni, kobiety biegające z odkurzaczem i stojące przy garach. Takich reklam już nie zobaczymy. Na razie jedynie w Wielkiej Brytanii.

14 czerwca 2019 to dzień, który na zawsze zmieni świat reklam w Wielkiej Brytanii i uniemożliwi ich twórcom poruszanie się po znanych ścieżkach. Reklamy nie będą mogły już zawierać treści promujących stereotypy dotyczące płci. Przykłady zakazanych treści obejmują między innymi wizerunki mężczyzn wykonujących jedynie proste zadania domowe, czy kobiet wyłącznie odpowiedzialnych za gotowanie i sprzątanie.

Za zmiany odpowiada Urząd ds. Standardów Reklamy. Brytyjscy nadawcy reklam są zobowiązani do przestrzegania nowych warunków, jeśli chcą utrzymać swoje licencje.

Oferta pracy w HIRO

Szukamy autorów / twórców kontentu. Tematy: film, streetwear, kultura, newsy. Chcesz współtworzyć życie kulturalne twojego miasta? Dołącz do ekipy HIRO! Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej


Władze dodały, że celem zmian nie jest zakazanie wszystkich stereotypów dotyczących płci, lecz usunięcie tych, które można uznać za szkodliwe i ograniczające potencjał ludzi.

Rate this post

Lubisz nas? Obserwuj HIRO na Google News