#MuseumWeek

Jedyny taki czas w roku! Media społecznościowe jednoczą się w służbie kultury. O co chodzi? Museum Week to projekt, który ma na celu zaprezentowanie bogactwa kulturowego większemu gronu odbiorców. Muzea, które postanowiły wziąć udział w akcji, będą prezentowały swoje zbiory użytkownikom social media.

Projekt powstał w zeszłym roku, jego patronem została francuska Minister Kultury i Komunikacji – Fleur Pellerine. Pierwszą edycję zorganizowało dwanaście muzeów z całej Francji. W tym roku do akcji przystąpiło ponad 2 tysiące muzeów z 64 krajów świata, również spoza Europy. Będą one prezentować swoje zbiory, zdradzać swoje sekrety, opowiadać o ciekawostkach muzealnictwa i uczulać odbiorców, że muzeum nawet w erze cyfryzacji jest niezwykle istotnym miejscem dla kultury każdego kraju.

I tym razem mamy swoją polską reprezentację. Do akcji włączyło się Narodowe Muzeum w Gdańsku, które reaktywuje swój profil na Twitterze i ramię w ramię z pozostałymi placówkami, prezentuje naprawdę ciekawy program.

Każdy dzień ma swój temat przewodni. Dziś dzięki #inspirationMW dowiemy się o programie OUTINGS, kierowanym przez francuską artystkę Julien de Casabianca, która nakleiła na zniszczone fasady kamienic kopie znanych obrazów. Akcja cieszy się wielką popularnością na całym świecie. Ostatnie dni tygodnia muzeów to dni dialogu z odwiedzającymi. Gdańskie Muzem Narodowe zachęca nas do wypowiadania swojej opinii, powiedzenia, czego nam w muzeum brakuje, co chcielibyśmy w nim zmienić. Tradycyjne muzea, które nadążają za nowymi trendami, to bardzo pozytywne zjawisko!

Spieszcie się! Akcja kończy się w niedzielę.

Komentarze
Podaj dalej

Zapisz się do Newslettera