Saint Laurent, Celine, Dolce&Gabbana, Chanel, Prada… a nawet polski duet Bohoboco, lista jest naprawdę długa. Wszyscy, jak jeden mąż, postanowili do swoich kampanii zaangażować dojrzałe modelki i gwiazdy. Czyżby umówili się, że od teraz będą promować pokolenie nieco starszych kobiet?
To fakt, na początku publiczność była zachwycona: wreszcie moda stała się prawdziwa, bardziej dosłowna, a nie nastawiona jedynie na szczupłe dwudziestolatki. Niestety co za dużo to niezdrowo, pomysł nie jest już oryginalny, a kolejne kampanie z dojrzałymi kobietami wydają się być jedynie odtwórcze.
Alex de Mora, brytyjski fotograf, również uległ tej tendencji i zaangażował do projektu starszych ludzi, ale zrobił to inaczej, świeżo. Patrząc na jego zdjęcia, nie mamy wrażenia powielonego schematu, trendu, który stał się aż za modny. W swojej nowej sesji Mora pokazał, jak będziemy wyglądać, gdy będziemy na emeryturze. I zrobił to naprawdę dobrze. Na modeli wybrał ludzi po 60-tce, jak twierdzi jego inspiracją była wizja Snoop Doga wybierającego się na zakupy w welurowym garniturze. Ze zdjęć bije dużo pozytywnej energii, przyjemnego luzu.
Jak widać, starość może być modna, wesoła i kolorowa, a my nie musimy się jej już obawiać.