Porsche Polska i Iga Świątek, liderka światowego rankingu WTA, ogłaszają początek kilkuletniej współpracy z marką samochodów sportowych ze Stuttgartu-Zuffenhausen.
Iga Świątek – kim jest Przyjaciółka Porsche?
Urodzona w Warszawie 22-letnia sportsmenka podbiła świat tenisa wygrywając z Sofią Kenin w 2020 r. wielkoszlemowy turniej French Open. To był dopiero początek jej kariery. Przez kolejne dwa lata pięła się w górę rankingu WTA. Liderką kobiecego tenisa została w kwietniu 2022 r., a już dwa miesiące później ponownie zwyciężyła na kortach Rolanda Garrosa, potwierdzając opinię, że jest „królową mączki”. 10 czerwca 2023 roku do kolekcji dołożyła następny puchar, broniąc tytułu w Paryżu w meczu z Karoliną Muchovą.
Obecnie Iga jest zwyciężczynią czternastu turniejów WTA w grze pojedynczej, w tym czterech turniejów wielkoszlemowych: French Open 2020, 2022 i 2023 oraz US Open 2022.
Potrzebujesz MacBooka? Razem z ekspertami Lantre wybraliśmy maszynę dla ciebie 💻🍏👍
Dziś, 3 lipca 2023 roku, Iga Świątek rozpocznie swój sezon gry na kortach trawiastych w niemieckim Bad Homburg Open. Porsche Germany jest oficjalnym partnerem samochodowym tego turnieju z serii WTA 250.
Porsche x IGA – o współpracy i o emocjach
– Pasujemy do siebie. – mówi po prostu polska sportsmenka.
Wojciech Grzegorski, dyrektor marki Porsche w Polsce dopowiada:
– Iga idealnie odzwierciedla ducha Porsche – sportowe emocje, dążenie do doskonałości, radość z triumfów na sportowych arenach i rzesze fanów na całym świecie.
Dla mistrzyni gry na mączce ta współpraca wydaje się naturalną konsekwencją sukcesów, które odnosiła przed rokiem oraz w kwietniu w turnieju Porsche Tennis Grand Prix w Stuttgarcie. Za każdy z tych triumfów odebrała główną nagrodę, którą był samochód Porsche. Współpraca z Porsche była po prostu Idze pisana.
– To jeden z moich ulubionych turniejów. Odkąd wygrałam tam w ubiegłym roku, marka Porsche zaczęła kojarzyć mi się nie tylko ze świetnymi sportowymi samochodami, ale też z emocjami, jakie przeżywałam na korcie i z tym, jakie możliwości daje sport. Gdy jako zwyciężczyni turnieju już dwukrotnie wjechałam na kort w Porsche, które wygrałam, przemknęło mi przez myśl, że to naturalna współpraca dla mnie. – mówi Iga Świątek.
Od 4 kwietnia 2022 r. Polka prowadzi w rankingu WTA przed Aryną Sabalenką. Obie panie zmierzyły się dwukrotnie w finałach turnieju w Stuttgarcie.
Cieszę się, że za rok wrócę do Stuttgartu już współpracując z Porsche, na co, mam wrażenie, wiele osób czekało. To docenienie moich osiągnięć na korcie w naturalnym dla tenisa obszarze biznesowym, bez którego ten sport nie byłby globalną dyscypliną. – mówi Iga Świątek.
– Bardzo cieszymy się, że nasza mistrzyni dołącza do grona Przyjaciół Porsche. W swojej karierze jest uosobieniem naszego hasła: „Napędzani marzeniami” – dodaje Wojciech Grzegorski.
Iga Świątek idealnie wpisuje się też w jedną z najważniejszych globalnie grup docelowych marki, czyli Driven Females. Grupę tę wypełniają ambitne kobiety, które spełniają się w swoich dziedzinach i osiągają sukces na przekór przeciwnościom.
Iga Świątek w obiektywie Pawła Fabjańskiego
Ogłoszeniu współpracy towarzyszy sesja fotograficzna Igi Świątek z Porsche Taycan wykonana przez Pawła Fabjańskiego. Zdjęcia nawiązują do hasła „Dream in Full Colour”. Hasło to jest motywem przewodnim jubileuszowych obchodów 75-lecia samochodów sportowych ze Stuttgartu-Zuffenhausen. Z tym modelem polska tenisistka już dobrze się zna. O ile w 2022 r. podczas dekoracji mistrzyni Porsche Tennis Grand Prix siadała za kółkiem głównej nagrody z pewną nieśmiałością, o tyle w tym roku nie było po niej już śladu i Iga Świątek dynamicznie wjechała na kort.
– Bardzo lubię prowadzić auto i podobnie jak marka Porsche doceniam wartości i emocje, jakie niesie za sobą tenis i chcę je rozpowszechniać, aby jak najwięcej ludzi oglądało i uprawiało sport. Takie współprace to szansa na to, żeby zarażać pasją i entuzjazmem – podsumowuje liderka rankingu WTA.
ZDJĘCIA:
Agencja kreatywna: DDB Warszawa
Fotograf: Paweł Fabjański / Shootme
Dom produkcyjny: Dobro
Retusz: Paweł Liro – Final Touch
MAKING OFF:
Agencja kreatywna: DDB Warszawa
Dom produkcyjny: Dobro
Twórcy: Grzegorz Łach, Yevhenii Bochulia