GAP powraca z nową oryginalną wiosenną kolekcją we współpracy z Dapper Danem. Kolekcja inspirowana Zachodem rozpala ducha Harlemu i nawiązuje do wizerunku współczesnego miejskiego kowboja. Kolekcja GAP x DAP po raz kolejny udowadnia, że modą można się bawić. I to w wielkim stylu.
GAP x Dapper Dan – wiosna 2024
W 2024 roku GAP x Dapper Dan po raz kolejny łączą siły. Projektant wraz z amerykańskim brandem odzieżowym od kilku lat wspólnie stawiają na eksperymentalne rozwiązania, łącząc je z klasycznymi elementami garderoby. Tym razem współpraca słynnej ikony Harlemu wraz z marką GAP jest odpowiedzią na rosnące zainteresowanie modą inspirowaną kulturą miejską i streetwearem. Misją Dapper Dana jest bowiem destygmatyzacja bluz z kapturem w społeczności Harlemu, która najbardziej go inspiruje.
Z czego składa się kolekcja?
Bluza z logo GAP x DAP, która zapoczątkowała dwuletnią współpracę marki z Dapper Danem nadal pozostaje jednak sercem tej współpracy, ale teraz zaprezentowana została w nieco innej odsłonie. Jest dostępna w czterech nowych wersjach kolorystycznych. Gap i Dapper Dan w nowej wiosennej kolekcji „Western” postanowili poszerzyć asortyment, dodając nowe kategorie produktów – pojawiają się więc T-Shirty oraz dżinsy westernowe od stóp do głów inspirowane wizerunkiem współczesnego kowboja.
Potrzebujesz MacBooka? Razem z ekspertami Lantre wybraliśmy maszynę dla ciebie 💻🍏👍
„W niektórych momentach historii bluza z kapturem była używana do reprezentowania ciemnej strony naszej kultury, a dzięki współpracy z Gap staramy się pokazać, że możesz nosić bluzę z kapturem i jednocześnie wyglądać elegancko. Ta kolekcja symbolizuje również miłość i jedność. Każdy jej element został stworzony z ogromną czułością, dokładnością i uważnością na detale aż po zaktualizowane logo wyszyte wewnątrz każdego ubrania. Żyjemy tu i teraz, ale myślimy o przyszłości i przygotowujemy się na nią. Ta współpraca polega na łączeniu wszystkich pokoleń. My jesteśmy jednymi z oryginalnych kowbojów, ale jesteśmy również twarzami nowego świata – jesteśmy miejskimi kowbojami”.
– powiedział Dapper Dan o kolekcji Western.
Wraz z czterema nowymi bluzami z kapturem z logo, wiosenna kolekcja GAP x DAP Western przenosi tę współpracę na nowy poziom dzięki stylom w różnych kategoriach produktów, w tym dżinsowej kurtce kimono, dżinsowej koszuli zapinanej na guziki w stylu zachodnim czy haftowanej bawełnianej koszuli Oxford. Kolekcja obejmuje również dwie bluzy z kapturem Gap Kids DAP GAP. To największa dotychczas kolekcja marki z Dapper Danem, dostępna zarówno dla dorosłych, jak i dzieci.
Kolorystka w kolekcji Western
W kolorystyce kolekcji dominują kolory nawiązujące do miejskiego krajobrazu Harlemu – odcienie brązu, beżu, granatu i kultowego odcieniu jasnego jeansu. Kolekcja ta jest limitowana i zdaniem projektanta emanuje siłą oraz podkreśla indywidualizm noszącego. Odzwierciedla zarówno dziedzictwo Dappera Dana, jak i wartości, jakie reprezentuje marka GAP.
Kolekcja GAP x DAP nie tylko pomoże nam w wyrażaniu swojego indywidualizmu i stylu, ale stanowi także hołd dla dziedzictwa Harlemu i jego wpływu na światową modę.
Gap – współczesny amerykański optymizm
Założona w San Francisco marka powstała z myśli i koncepcji idealizmu. To tam, w 1969 roku Don i Doris Fisher otworzyli pierwszy, jedyny w swoim rodzaju sklep, który miał sprostać potrzebom wielu pokoleń i zniwelować lukę między nimi. W ten sposób stworzyli markę, która łączy pokolenia poprzez kultowy styl.
Marka jest pomysłodawcą i promotorem wyjątkowo optymistycznego wyczucia amerykańskiego stylu, który wypełnia luki między jednostkami, pokoleniami i kulturami. Tam, gdzie klasyczne sylwetki są kultowe. Tam, gdzie trwa rzemiosło i jakość. Gdzie kwitnie indywidualność, a integracja pobudza kreatywność. Tam, gdzie robi się coś więcej niż sprzedaje ubrania – Gap kształtuje kulturę i umacnia swój sukces dziedzictwem zakorzenionym w denimie.
Marka aktywnie angażuje się również w działalność na rzecz środowiska. Każdego dnia przybliża się do założonego celu tworzenia trwałych zmian, wzbogacania społeczności i bycia lepszym dla obecnego i kolejnych pokoleń. Marka wierzy, że powinna być siłą napędową dobra, dlatego też projektuje odzież i akcesoria z lepszych materiałów oraz stara się wywierać pozytywny wpływ na ludzi i planetę.
Opierając się na idealizmie, marka ta jest orędownikiem indywidualności, pionierem inkluzywności, twórcą kultury, siłą dobra i wyznawcą możliwości.