Aniołki Victoria’s Secret to legendy świata mody i modelingu. Najpiękniejsze kobiety świata, o idealnych proporcjach i nieziemsko długich nogach, ubrane w bieliznę wartą tysiące, a nawet dziesiątki tysięcy dolarów. A gdyby tego było mało, do pleców mają doczepione ogromne skrzydła, które idealnie komponują się z całą kolekcją. Jednak czas Aniołków definitywnie się skończył. Opowiadamy, co dalej dzieje się z firmą i karierami modelek Victoria’s Secret.
Nowe, ale czy lepsze? VS Collective zastępuje Aniołki Victoria’s Secret
Pogrążony w kryzysie, bieliźniany gigant, próbuje dokonać najbardziej ekstremalnego zwrotu w historii marki – zdefiniować nie tylko siebie, ale także samą ideę tego, co jest “sexy”. Aniołki nie pojawią się już na wybiegach, a w ich miejsce pojawi się siedem kobiet rozpoznawalnych ze swoich osiągnięć, a nie z tylko z niezwykłej urody. Do nowego grona ambasadorek należą Megan Rapinoe – 35-letnia różowowłosa gwiazda piłki nożnej i działaczka na rzecz równouprawnienia płci, Eileen Gu – 17-letnia Chinka, amerykańska narciarka freestyle’owa, 29-letnia modelka i orędowniczka Paloma Elsesser, która jako jedna z nielicznych kobiet, nosząc rozmiar 42 znalazła się na okładce Vogue’a oraz Priyanka Chopra – Jonas, 38-letni indyjska aktorka i działaczka społeczna. Będą one przewodzić temu, co może być najbardziej ekstremalną próbą zmiany marki w ostatnim czasie. Tworząc grupę o nazwie VS Collective, będą doradzać, występować w reklamach i promować Victoria’s Secret.
Koniec ikonicznych Aniołków
Przez dekady skąpo odziane supermodelki Victoria’s Secret o podręcznikowych krągłościach ,uosabiały pewien stereotyp kobiecości. Obecnie, gdy tego rodzaju wizerunki nie przystają do szerszej kultury, a Victoria’s Secret zmaga się z rosnącą konkurencją i wewnętrznymi zawirowaniami, firma chce stać się, jak powiedział jej szef, wiodącym globalnym “rzecznikiem” na rzecz równouprawnienia kobiet.
Potrzebujesz MacBooka? Razem z ekspertami Lantre wybraliśmy maszynę dla ciebie 💻🍏👍
“Kiedy świat się zmieniał, zbyt wolno reagowaliśmy. ” – powiedział Martin Waters, były szef międzynarodowego biznesu Victoria’s Secret, – “Musieliśmy przestać zajmować się tym, czego chcą mężczyźni, a zająć się tym, czego chcą kobiety.”.
Rzadko się zdarza, by firma tak dominująca w swoim sektorze została zdemaskowana jako pozostająca tak daleko w tyle za kulturą, jak to miało miejsce w przypadku Victoria’s Secret w związku z ruchem #MeToo. Była ona, jak powiedziała bez ogródek Rapinoe, “patriarchalna, seksistowska, postrzegająca nie tylko to, co znaczyło być seksownym, ale także to, co ubrania próbowały osiągnąć przez pryzmat mężczyzn i tego, czego mężczyźni pragnęli. I było to bardzo skierowane do młodszych kobiet”. Ten przekaz, jak stwierdziła, był “naprawdę szkodliwy”.
Niedługo po tym, w jednym ze swoich postów na Instagramie, Victoria’s Secret ogłosiła nowy program partnerski i podzieliła się szczegółami na temat jego roli w przyszłości firmy oraz nazwiskami ambasadorek, które rozpoczną działalność VS Collective.
“Jesteśmy dumni, że możemy ogłosić nową, ekscytującą platformę partnerską, #TheVSCollective, zaprojektowaną, aby kształtować przyszłość Victoria’s Secret” – napisała marka na Instagramie. “Te niezwykłe partnerki, o unikalnym pochodzeniu, zainteresowaniach i pasjach, będą z nami współpracować przy tworzeniu rewolucyjnych kolekcji produktów, fascynujących i inspirujących treści, nowych wewnętrznych programów partnerskich i pozyskiwaniu wsparcia dla spraw ważnych dla kobiet”.
Byłe Aniołki Victoria’s Secret w objęciach Kim Kardashian
Z okazji rozpoczęcia nowej kampanii SKIMS Icons, Kim Kardashian zebrała cztery z najbardziej znanych supermodelek. Tyra Banks, Heidi Klum, Alessandra Ambrosio i Candice Swanepoel wystąpiły w sesji zdjęciowej dla marki bielizny i odzieży modelującej Kardashian, ubrane w stroje z najlepiej sprzedającej się kolekcji SKIMS, obejmującej wszystkie rozmiary – Fits Everybody. Zebrane w jednym miejscu byłe Aniołki, w minimalistycznej i prostej bieliźnie, wciąż emanują niezwykłą urodą, a zarazem naturalnością.
Sama Kardashian przyłączyła się do sesji na planie, choć początkowo nie było to planowane. Jak sama skomentowała na Instagramie:
“OK, więc nie miałam być w tej kampanii @SKIMS”, wyznała na Instagramie, podpisując zdjęcia siebie, Banks, Klum, Ambrosia i Swanepoel w strojach SKIMS. “Ale wpadłam i wskoczyłam, bo to było zbyt kultowe”.
Zobacz też: Najlepsze polskie agencje modelingowe 2022
Autor: Anna Ciesielska / insta: ann.ciesielska