BAPE po raz kolejny uderza w świat kina. Z myślą o swoich najmłodszych odbiorcach, firma już wcześniej nawiązywała liczne współprace z wytwórniami filmów animowanych. Jednak tym razem BAPE sięga po kolaborację z najnowszym hitem produkcji Ilumination Entertainment – „Minionki: Wejście Gru”. Sprawdź i sam oceń kolekcję BAPE x Minions.
BAPE – historia marki
BAPE, A Bathing Ape, jest japońską marką streetwearową, założoną w 1993 roku przez Tomoaki Nagao (Nigo). Marka BAPE produkuje modele nie tylko dla dorosłych, ale również dla dzieci. Dodatkowo, nawiązuje współprace z kultowymi bajkami takimi jak: Spongebob Kanciastoporty, Hello Kitty; filmami produkcji Disney czy bohaterami komiksów Marvel.


BAPE – nazwa firmy
Nazwa BAPE jest nawiązaniem do filmu „Planet of the apes” z 1968 roku i odnosi się do „A Bathing Ape in Lukewarm Water”, czyli małpy człekokształtnej kąpiącej się w letniej wodzie. Kąpiele w gorącej wodzie są bardzo popularnym rytuałem w japońskiej kulturze. Jednak Nigo sugeruje, że osoba kąpała się tak długo, że woda stała się zimna. Jest to ironiczne odwołanie do rozpieszczonego młodego pokolenia, do którego skierowane są produkty marki.


Premiera filmu „Minionki: Wejście Gru”
1 lipca miała miejsce premiera czwartej części z serii Minionki pod tytułem „Minionki: Wejście Gru”. Wywołała ona szał nie tylko wśród dzieci, ale również wśród młodzieży. Opowiada historię, która miała miejsce przed pozostałymi filmami z serii. Fabuła skupia się na dzieciństwie Gru oraz roli minionków w jego karierze złoczyńcy.
Kolaboracja z BAPE to nie pierwsza streetwearowa kolekcja z serii Minionki. W 2017 roku PUMA wydała linię ubrań promującą premierę filmu „Gru, Dru i Minionki” – trzeciej części z serii Minionki.
BAPE x Minions – sklepy i dostępność
W limitowanej kolaboracji BAPE x Minions pojawiają się klasyczne T-shirty, czapki oraz słynne bluzy „Shark head”, jednakże w nowej odsłonie. Produkty BAPE x Minions są dostępne stacjonarnie w sklepach BAPE oraz na stronie internetowej:






Autor: Julia Danieluk