Martin Scorsese Presents: Masterpieces of Polish Cinema.

zdjecie

Martin Scorsese Presents: Masterpieces of Polish
Cinema jest wydarzeniem bez precedensu; jeszcze nigdy polskie dziedzictwo filmowe nie zostało
zaprezentowane na taką skalę poza granicami kraju. Polskie kino w USA i Kanadzie w
powszechnym odbiorze jawi się jako anonimowe, egzotyczne i raczej nieznane. Jeśli prezentowane
są tam polskie filmy – co zdarza się rzadko – to zazwyczaj bez wsparcia promocyjnego, z
ukierunkowaniem na nieliczną publiczność polonijną czy grupy studentów szkół filmowych.

Pokaz inauguracyjny odbędzie się 5 lutego 2014 r. w Nowym Jorku w Lincoln Center
najważniejszym centrum kultury tego miasta i największej sali kinowej Walter Reade Theatre.
Wezmą w nim udział znakomici goście ze środowiska filmowego. W programie otwarcia będzie
można zobaczyć „Człowieka z żelaza” Andrzeja Wajdy oraz „Barwy ochronne” w reżyserii
Krzysztofa Zanussiego

Wydarzenia w ramach Martin Scorsese Presents: Masterpieces of Polish Cinema potrwają prawie
dwa lata. Podążą szlakiem kilkudziesięciu miast Stanów Zjednoczonych Ameryki oraz Kanady,
a zakończą się w Los Angeles. Każde z uczestniczących kin otrzyma 16 kopii cyfrowo
zrekonstruowanych filmów, a także zostanie wyposażone w pakiet materiałów promocyjnych.
Dokładny plan projekcji zostanie udostępniony na stronie www.mspresents.com oraz FB:
www.facebook.com/mspresents.

zdjecie2

Pokazom towarzyszyć będą działania edukacyjne prowadzone we współpracy z amerykańskimi
uniwersytetami i szkołami. USA i Kanadę odwiedzą polscy specjaliści: krytycy, filmoznawcy, osoby
zajmujące się rekonstrukcją oraz twórcy pokazywanych filmów. W ramach programu edukacyjnego
odbędzie się cykl wykładów i spotkań z ich udziałem w amerykańskich ośrodkach akademickich.
Polskim partnerem programu edukacyjnego jest Collegium Civitas.

zdjecie3

Wiosną 2014 roku wydarzenie będzie miało swoją odsłonę w Polsce. We współpracy z siecią kin
Helios w 32 kinach w Polsce zostanie pokazany wyselekcjonowany przez Martina Scorsese zestaw
klasyki polskiego kina w nowych wersjach po rekonstrukcji cyfrowej.

Komentarze
Podaj dalej

Zapisz się do Newslettera