moda

Co dzieje się z Aniołkami Victoria’s Secret?

Aniołki Victoria’s Secret to legendy świata mody i modelingu. Najpiękniejsze kobiety świata, o idealnych proporcjach i nieziemsko długich nogach, ubrane w bieliznę wartą tysiące, a nawet dziesiątki tysięcy dolarów. A gdyby tego było mało, do pleców mają doczepione ogromne skrzydła, które idealnie komponują się z całą kolekcją. Jednak czas Aniołków definitywnie się skończył. Opowiadamy, co dalej dzieje się z firmą i karierami modelek Victoria’s Secret.

Nowe, ale czy lepsze? VS Collective zastępuje Aniołki Victoria’s Secret

Pogrążony w kryzysie, bieliźniany gigant, próbuje dokonać najbardziej ekstremalnego zwrotu w historii marki – zdefiniować nie tylko siebie, ale także samą ideę tego, co jest „sexy”. Aniołki nie pojawią się już na wybiegach, a w ich miejsce pojawi się siedem kobiet rozpoznawalnych ze swoich osiągnięć, a nie z tylko z niezwykłej urody. Do nowego grona ambasadorek należą Megan Rapinoe – 35-letnia różowowłosa gwiazda piłki nożnej i działaczka na rzecz równouprawnienia płci, Eileen Gu – 17-letnia Chinka, amerykańska narciarka freestyle’owa, 29-letnia modelka i orędowniczka Paloma Elsesser, która jako jedna z nielicznych kobiet, nosząc rozmiar 42 znalazła się na okładce Vogue’a oraz Priyanka Chopra – Jonas, 38-letni indyjska aktorka i działaczka społeczna. Będą one przewodzić temu, co może być najbardziej ekstremalną próbą zmiany marki w ostatnim czasie. Tworząc grupę o nazwie VS Collective, będą doradzać, występować w reklamach i promować Victoria’s Secret.

zdjęcie: Monica Mitro, źródło: instagram.com/_victorias_secret_angels_/

Koniec ikonicznych Aniołków

Przez dekady skąpo odziane supermodelki Victoria’s Secret o podręcznikowych krągłościach ,uosabiały pewien stereotyp kobiecości. Obecnie, gdy tego rodzaju wizerunki nie przystają do szerszej kultury, a Victoria’s Secret zmaga się z rosnącą konkurencją i wewnętrznymi zawirowaniami, firma chce stać się, jak powiedział jej szef, wiodącym globalnym „rzecznikiem” na rzecz równouprawnienia kobiet.

„Kiedy świat się zmieniał, zbyt wolno reagowaliśmy. ” – powiedział Martin Waters, były szef międzynarodowego biznesu Victoria’s Secret, – „Musieliśmy przestać zajmować się tym, czego chcą mężczyźni, a zająć się tym, czego chcą kobiety.”.

Rzadko się zdarza, by firma tak dominująca w swoim sektorze została zdemaskowana jako pozostająca tak daleko w tyle za kulturą, jak to miało miejsce w przypadku Victoria’s Secret w związku z ruchem #MeToo. Była ona, jak powiedziała bez ogródek Rapinoe, „patriarchalna, seksistowska, postrzegająca nie tylko to, co znaczyło być seksownym, ale także to, co ubrania próbowały osiągnąć przez pryzmat mężczyzn i tego, czego mężczyźni pragnęli. I było to bardzo skierowane do młodszych kobiet”. Ten przekaz, jak stwierdziła, był „naprawdę szkodliwy”.

Niedługo po tym, w jednym ze swoich postów na Instagramie, Victoria’s Secret ogłosiła nowy program partnerski i podzieliła się szczegółami na temat jego roli w przyszłości firmy oraz nazwiskami ambasadorek, które rozpoczną działalność VS Collective.

 

źródło: twitter.com/mPinoe

 

„Jesteśmy dumni, że możemy ogłosić nową, ekscytującą platformę partnerską, #TheVSCollective, zaprojektowaną, aby kształtować przyszłość Victoria’s Secret” – napisała marka na Instagramie. „Te niezwykłe partnerki, o unikalnym pochodzeniu, zainteresowaniach i pasjach, będą z nami współpracować przy tworzeniu rewolucyjnych kolekcji produktów, fascynujących i inspirujących treści, nowych wewnętrznych programów partnerskich i pozyskiwaniu wsparcia dla spraw ważnych dla kobiet”.

Byłe Aniołki Victoria’s Secret w objęciach Kim Kardashian

Z okazji rozpoczęcia nowej kampanii SKIMS Icons, Kim Kardashian zebrała cztery z najbardziej znanych supermodelek. Tyra Banks, Heidi Klum, Alessandra Ambrosio i Candice Swanepoel wystąpiły w sesji zdjęciowej dla marki bielizny i odzieży modelującej Kardashian, ubrane w stroje z najlepiej sprzedającej się kolekcji SKIMS, obejmującej wszystkie rozmiary – Fits Everybody. Zebrane w jednym miejscu byłe Aniołki, w minimalistycznej i prostej bieliźnie, wciąż emanują niezwykłą urodą, a zarazem naturalnością.

zdjęcie: Greg Swales, źródło: instagram.com/skims/

Sama Kardashian przyłączyła się do sesji na planie, choć początkowo nie było to planowane. Jak sama skomentowała na Instagramie:

„OK, więc nie miałam być w tej kampanii @SKIMS”, wyznała na Instagramie, podpisując zdjęcia siebie, Banks, Klum, Ambrosia i Swanepoel w strojach SKIMS. „Ale wpadłam i wskoczyłam, bo to było zbyt kultowe”.

 

zdjęcie: Greg Swales, źródło: instagram.com/skims/
zdjęcie: Greg Swales i Sandy Kim, źródło: instagram.com/skims/
zdjęcie: Greg Swales i Sandy Kim, źródło: instagram.com/skims/

Zobacz też: Najlepsze polskie agencje modelingowe 2022

Autor: Anna Ciesielska / insta: ann.ciesielska

Komentarze
Rate this post
Anna Ciesielska

Recent Posts

Jacquemus powraca na jesień 2022

Przez ostatnie lata, Jacquemus stał się synonimem niepowtarzalnej, francuskiej mody. Od momentu, gdy osadził modelki…

11 godzin ago

Spike Jonze – ułożony szaleniec

„What will he do next? Whatever the fuck I want” – słowa Bama Margery, współtwórcy „Jackassa” idealnie pasują do Jonzego. Chciałbym być jak…

2 dni ago

Bariera dźwięku a pierwsze wrażenie

W świecie podziałów na wysokich i niskich, ładnych i brzydkich, od zarania dziejów rysuje się…

2 dni ago

Czapka z daszkiem – rodzaje i przykłady stylizacji

Pozornie każda czapka z daszkiem jest taka sama, jednak nie do końca jest to prawdą.…

3 dni ago

Gua Sha – kamień do masażu twarzy. Jak go używać?

Masaż - znamy jego dobroczynny wpływ na ciało: nie tylko niweluje napięcia mięśni, ale także…

3 dni ago

Stranger Things 4 Vol. 1 – mroczny powrót serialu [recenzja]

Po niemal trzech latach wyczekiwania i snucia teorii serial „Stranger Things” powrócił z pierwszą częścią…

3 dni ago