Black Bear FilmFest

W programie m.in. premiera „The Rover” z Robertem Pattinsonem; najnowszy film Alexa de la Iglesii oraz nagrodzony w Cannes „The White God”. Nie zabraknie filmów o zombie (grających w piłkę nożną), wilkołakach (policjantach), jak i poruszających poważną tematykę (od gender po sado-maso i kanibalizm) odważnych obrazów z całego świata.

Black Bear FilmFest to nowoczesny i dynamiczny festiwal kina grozy, na którym można zobaczyć horrory, thrillery, mroczne kryminały, animacje jak i filmy artystyczne z przeróżnych zakątków globu. Zdecydowana większość pokazywanych filmów to europejskie bądź światowe premiery, których nie zobaczycie na żadnym innym festiwalu ani w oficjalnej dystrybucji kinowej.

Szeroko rozumiane kino grozy traktowane jest w Polsce po macoszemu. Nie ma u nas kultury kina Grindhouse, brak też regularnych nocnych seansów z filmami „z dreszczykiem”. Polski widz zdany jest przede wszystkim na filmowych dystrybutorów, a ci żadko kiedy sprowadzają do nas obrazy spoza horrorowego mainstreamu. Black Bear FilmFest stara się wyjść naprzeciw apetytom miłośników i koneserów niszowych horrorów oraz thrillerów. Pokażemy filmy m.in. z Japonii, Hiszpanii, Francji, Belgii, Nowej Zelandii, Ameryki, Szwecji.


Potrzebujesz MacBooka? Razem z ekspertami Lantre wybraliśmy maszynę dla ciebie 💻🍏👍

Festiwal otworzy francuski film JACKY IN THE KINGDOM OF WOMEN (polska premiera) z Charlotte Gainsbourg w roli głównej. W obsadzie także Michel Hazanavicius, reżyser nagodzonego Oscarami filmu “Artysta”. Obraz porusza tematykę gender oraz fundamentalizmu religijnego i przedstawia świat, w którym to kobiety są u władzy, a miejsce w którym toczy się akcja filmu to jakby odwrócony świat islamu, w którym to mężczyźni muszą nosić burkę.

Wśród pozostałych filmów w programie festiwalu m.in.:

THE ROVER (polska premiera) – najnowszy film Davida Michoda. W roli głównej Robert Pattinson, który ostatecznie odcina się od wampira ze „Zmierzchu”. Partneruje mu, jak zawsze świetny, Guy Pierce. Film przedstawia postapokaliptyczną wizję świata, w której to ludzie muszą każdego dnia toczyć bezpardonową walkę o przetrwanie. Światowa premiera produkcji odbyła się w tym roku w Cannes.

WITCHING AND BITCHING (polska premiera) – najnowszy film w reżyserii Alexa de la Iglesii. Nagrodzony 8 statuetkami Hiszpańskiej Akademii Filmowej. To zwariowany horror komediowy opowiadający historię czarownic w małej hiszpanskiej wiosce.

A GIRL WALKS HOME ALONE AT NIGHT– to z kolei debiutancki film Any Lily Amirpour. Określany mianem pierwszego „irańskiego westernu o wampirach”. Opowiada historię dziewczyny mieszkającej w Iranie, która, jak się okazuje, jest wampirem.

IT FOLLOWS (polski tytuł „Coś za mną chodzi“) – amerykańska produkcja w reżyserii Davida Roberta Mitchella, która wywołała przerażenie publiczności tegorocznego festiwalu w Cannes, gdzie pokazywany był w sekcji Międzynarodowy Tydzień Krytyki.

GOAL OF THE DEAD – to brawurowy film w reżyserii francuskiego duetu Thierry Poiraud i Benjamin Rocher. Karkołomne i widowiskowe połączenie horroru, komedii oraz meczu futbolowego, opowiedziane z prędkością szarżującego na bramkę Cristiano Ronaldo, które sprawia, że trudno oderwać wzrok od ekranu.

WHITE GOD – to nagrodzony na tegorocznym festiwlau w Cannes nagodą Un Certain Regard (oraz węgierski kandydat do Oscara) film zemsty, w którym główną rolę przejęły psy, sprawujące kontrolę nad całym miastem. Reżyser filmu, Kornel Mundruczó, będzie gościem Festiwalu.

KANIBAL – wbrew tytułowi, film ten przełamuje wszelkie konwencje związane z kinem kanibalistycznym. Pełen elegancji i wizualnej maestrii thriller psychologiczny Manuela Martina Cuenki jest z jednej strony doskonałym przykładem wyszukanego kina artystycznego, a z drugiej kina gatunków, z precyzyjnie dobranymi środkami typowymi dla thrillera czy horroru. „Kanibal” trzyma w napięciu, przeraża i wzrusza, nie pozwalając wyjść z seansu obojętnym.

THE WELL – Udany debiut reżyserski Thomasa S. Hammocka (odpowiedzialnego wcześniej za scenografię m.in. do filmu„Terminal” Stevena Spielberga czy „Następny jesteś ty” Adama Wingarda) sprawnie łączy postapokaliptyczny, mroczny klimat rodem z „Mad Maxa” z elementami kameralnego dramatu i klasycznego westernu. Brutalna walka o przetrwanie, zarówno z naturą, jak i samym człowiekiem, kontrapunktowana jest subtelnym wątkiem miłosnym i lekko komiksowym przerysowaniem.

WOLFCOP (polska premiera) – to kanadyjska propozycja do sekcji Późna Zmiana, w której pokazywane jest kino klasy B. „Wolfcop” to opowieść o gliniarzu – wilkołaku i chyba tyle wystarczy na zachętę. Dobra zabawa gwarantowana!

SOMETHING MUST BREAK – szwedzki film nagrodzony główną nagrodą na tegorocznym festiwalu w Rotterdamie. Historia miłości transgender w świecie pełnym agresji. Reżyser filmu, Ester Matrin Bergsmark, będzie gościem festiwalu.

HOUSEBOUND – gratka dla fanów „Martwicy mózgu” Petera Jacksona, również z rodowodem w Nowej Zelandii. Zwariowany film z silnymi kobietami w rolach głównych, który w równej mierze sprawdza się jako pełnoprawne kino grozy (straszy, zaskakuje i wstrząsa scenami obfitej posoki), jak i wyśmienita komedia.

R100 – nieuznająca tematów tabu, wybuchowa mieszanina czarnej komedii, dramatu, kina wschodnich sztuk walki, autotematycznej refleksji i ekranowych uciech BDSM. Widz przez 100 minut seansu obcuje z nieposkromioną siłą wyobraźni i seksualnych zboczeń na granicy jawy i snu. A wszystko to podlane zostaje dużą porcją surrealizmu i fantazyjnej szarży spod znaku Noboru Iguchiego.

ALLELUIA (Polska premiera) – reżyser kultowej „Kalwarii”, Fabrice Du Welz, powraca z jednym z najbardziej wstrząsających tytułów roku. Wyświetlany podczas festiwalu w Cannes film „Alleluia” to bezkompromisowy thriller psychologiczny o perwersyjnej miłości, która nie cofnie się przed najgorszą zbrodnią.

Program festiwalu uzupełniają koncerty, warsztaty dla adeptów sztuki filmowej, wystawa plakatów oraz prezentacja filmów niemych z muzyką elektroniczną wykonywaną na żywo.

Wszystkich widzów głodnych mocnych wrażeń w kinie zapraszamy na dugą edycję Black Bear FilmFest od 28 listopada do 4 grudnia 2014 roku w Lodzi, następnie od 5 do 11 grudnia w Warszawie.

Więcej informacji oraz szegółowy program festiwalu na naszej stronie internetowej: http://www.blackbearfilmfest.com

Tekst | materiały prasowe

Oceń artykuł. Autor się ucieszy

Lubisz nas? Obserwuj HIRO na Google News