30% dzikich pszczół żyjących w Szwecji jest zagrożona wyginięciem, a głównym powodem jest fakt, że nie mają one wystarczająco dużo miejsc na odpoczynek.
To nie pierwsza taka akcja szwedzkiego oddziału McDonald’s. Kilka miesięcy temu pisaliśmy o projekcie McHive, czyli najmniejszym McDonald’sie świata dedykowanym pszczołom – artykuł możecie przeczytać tutaj.
Teraz szwedzki McDonald’s idzie krok dalej, tworząc pszczele hotele na swoich billboardach. W tym celu agencja NORD DDB, odpowiedzialna za architekturę McDonald’sa w Szwecji połączyła siły z JCDecaux – firmą zajmującą się reklamami zewnętrznymi.
Szukamy autorów / twórców kontentu. Tematy: film, streetwear, kultura, newsy. Chcesz współtworzyć życie kulturalne twojego miasta? Dołącz do ekipy HIRO! Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej
Do tej pory powstało sześć takich pszczelich hoteli usytuowanych na tyłach billboardów reklamujących McDonald’s. Dodatkowo do 2025 roku firma chce, by 100% opakowań pochodziło ze źródeł odnawialnych, poddawanych recyklingowi. A już wiosną 2020 sieć pszczelich hoteli w Szwecji ma rozwinąć się jeszcze bardziej.
Dobry pomysł?