Domowe self-care. Jak zadbać o swoje dobre samopoczucie?

Domowe self care

W ostatnich latach coraz więcej mówi się na temat tego, jak ważne jest dbanie o siebie. Trendy takie jak self-care zyskują na popularności. Nie bez powodu! Żyjemy w trudnych czasach, w których troska o siebie samych to sposób na przetrwanie. Czas dowiedzieć się, jak zadbać o swoje dobre samopoczucie bez wychodzenia z domu.

Poranne rytuały pielęgnacyjne

Są tacy, którzy lubią snuć się po domu w piżamie do południa. Nie ma w tym nic złego, jeśli mamy gorszy dzień lub po prostu chcemy przeznaczyć go na błogie lenistwo. W ten sposób naprawdę łatwo się jednak rozleniwić. Brak energii to często właśnie efekt braku porannej rutyny, z którą wkraczamy w nowy dzień. O jakiej rutynie mowa?

 

otwarta książka czytana podczas kąpieli

 

Dzień zacznij od wypicia szklanki wody z cytryną. Odsłoń rolety i daj słońcu odrobinę Cię rozbudzić. Nie odpuszczaj z rana zabiegów pielęgnacyjnych, bo one potrafią naprawdę zmienić samopoczucie. Na lepsze! Twarz przemyj zimną wodą, aby się rozbudzić. Albo weź szybki prysznic i zrób peeling kawowy. Nie tylko pięknie pachnie, ale też pobudza mikrokrążenie, działa energetyzująco i antycellulitowo. Dobrym pomysłem jest też poranne szczotkowanie ciała na sucho — równie dobre dla samopoczucia i zdrowia. Nie zapomnij zastosować ulubione produkty do kąpieli i pielęgnacji ciała, których piękny zapach wprowadzi Cię w dobry nastrój, a składniki zadbają o piękno skóry.

Dieta poprawiająca samopoczucie

W self-care bardzo ważne jest nie tylko to, jak dbamy o siebie zewnętrznie, ale też wewnętrznie. Tu na scenę wkracza dieta, która powinna być różnorodna i zdrowa, ale przede wszystkim dopasowana do naszych potrzeb. Warto pamiętać, że nasze wybory kulinarne przekładają się realnie na nasze zdrowie, odporność i samopoczucie.

Co jeść, żeby czuć się dobrze? W śniadaniowym menu królują owsianki — najlepiej na kefirze, maślance lub jogurcie naturalnym z dodatkiem dużej ilości świeżych owoców. W menu obiadowym z kolei modny stał się ostatnio fleksitarianizm. To odpowiedź na potrzeby tych, którzy nie chcą rezygnować z mięsa, ale chcieliby ograniczyć jego spożycie. Im więcej warzyw, strączków i produktów pełnoziarnistych jesz, tym lepiej się czujesz. Twój organizm otrzymuje wtedy niezbędne składniki odżywcze.

Dobra rada: zrezygnuj z cukru, a czekoladę zamień np. na budyń jaglany z dodatkiem kakao. Oczywiście nic się nie stanie, jeśli raz na jakiś czas złamiesz tę regułę, np. fundując sobie kalendarz adwentowy z czekoladkami. Pamiętaj tylko, że kalendarz adwentowy 2022 może zawierać też coś dla ciała lub dla duszy. Czemu by go nie wybrać?

Czas na drobne przyjemności

Największym przejawem nurtu self-care jest robienie prezentów sobie samej. Dotyczy to zwłaszcza kobiet, które w codziennym pędzie zapominają o tym, żeby docenić siebie. Skupione na wszystkich wokół, tylko nie na sobie. To szczególnie im specjaliści polecają wyrobienie nawyku fundowania sobie drobnych przyjemności.

 

dłoń kobiety z kartą kredytową

 

Zrób sobie prezent! Zasłużyłaś! Wybierz się na zakupy (mogą być online) i podaruj sobie coś, co sprawi Ci przyjemność. To może być książka, nowa bluzka albo świeca zapachowa. Pojedyncze produkty, ale też zestaw prezentowy wypełniony po brzegi kosmetykami, dzięki którym zadbasz o swoje ciało. Wszystko zależy od Twojego budżetu i potrzeb. Możesz docenić siebie też całkowicie bezkosztowo, dając sobie w prezencie odrobinę relaksu np. na macie podczas porannej jogi lub na spacerze z psem w parku. Weź wieczorem ciepłą kąpiel albo wyjdź na spotkanie z przyjaciółkami. Znajdź czas dla siebie i sprawiaj sobie na co dzień drobne przyjemności, bo w ten sposób poczujesz się lepiej.

Zobacz też: Cringe mrozi – skąd się wzięła moda na żenadę?

Cringe mrozi – skąd się wzięła moda na żenadę?

 

Komentarze
Rate this post