Dlaczego Instagram i Snapchat usunął opcję GIF-ów?

rozowo zolta grafika przedstawiajac bialego duszka

Dodawaniem GIF-ów do relacji w mediach społecznościowych nie mogliśmy cieszyć się zbyt długo, ponieważ niespodziewanie opcja ta została zlikwidowana. My odpowiemy Wam dlaczego!

Giphy to bardzo nowy dodatek zarówno dla Instagrama, jak i Snapchata. Instagram dodał funkcję w styczniu, a Snapchat zaczął współpracę z Giphym dopiero na początku lutego, czyli opcja ta nie była dostępna nawet przez miesiąc.

zielone tlo, 3 kwadraciki, w tym zolty z bialym duszkiem, i rozowy z grafika apartu

Przyczyną zakończenia współpracy przez obie platformy mediów społecznościowych były zgłoszenia ze strony użytkowników dotyczące rasistowskich oraz nienawistnych GIF-ów wyświetlających się w wyszukiwarce.

Obie platformy społecznościowe usunęły funkcję Giphy po zapoznaniu się z problemem, poinformował TechCrunch w piątek. Obraźliwy GIF prawdopodobnie został usunięty przez Giphy, ale Instagram i Snapchat jeszcze nie przywrócili starych funkcji.

Jak tylko dowiedzieliśmy się o tym, usunęliśmy GIF i wyłączyliśmy Giphy, dopóki nie możemy być pewni, że to się nie powtórzy… tymczasem czekamy na zapoznanie się z problemem zespołu Giphy –powiedział Snapchat.

Giphy sam przepraszał za ofensywny GIF w oświadczeniu i oznajmił, że będzie wykonywał dodatkowe moderowanie swojej biblioteki GIF-ów. Sam GIF prześlizgnął się przez błąd w filtrach moderujących, który prawdopodobnie został już naprawiony. Ponosimy pełną odpowiedzialność za te ostatnie wydarzenia i szczerze przepraszamy każdego, kto został obrażony -dodał Giphy.

Jesteśmy bardzo ciekawi, czy Instagram i Snapchat zdecydują się na ponowne przywrócenie opcji. Nie ma wątpliwości, że GIF-y były jawnie rasistowskie, ale prawdopodobnie było to niedopatrzenie platformy Giphy. Czy przyznanie się do winy oraz usunięcie obraźliwych treści wystarczy, by powrócić do łask dwóch gigantów mediów społecznościowych?

Tekst: Dominika Kowalewska

Komentarze
Dlaczego Instagram i Snapchat usunął opcję GIF-ów?
5 (100%) 1