Odrzucona reklamacja w CCC. Jak to obejść?

odrzucona reklamacja

Odrzucona reklamacja? Zastanawiasz się, co zrobić w tym przypadku? Jest jeszcze możliwość, by odwołać się od tej decyzji i szansa, że sprzedawca zmieni zdanie, jeśli dobrze umotywujesz swoje roszczenia. Przede wszystkim warto wiedzieć, jakie są najczęstsze powody odrzucenia reklamacji – CCC będzie naszym przykładem.

CCC – odrzucona reklamacja

Obuwie i inne akcesoria zakupione w CCC podlegają 2-letniej rękojmi – można w tym okresie złożyć reklamację w razie wystąpienia lub zauważenia wady zakupionego przedmiotu. Zwykle istotną wadę fabryczną zauważamy już po powrocie do domu. W takiej sytuacji Klient ma prawo do reklamacji w dowolnym salonie marki na podstawie rękojmi. Powiadomienie o rozpatrzeniu zgłoszenia przez CCC powinniśmy otrzymać w ciągu 14 dni.

Najczęstsze przyczyny odrzucenia reklamacji w CCC

Brak odpowiedniej pielęgnacji. W trakcie użytkowania butów lub innych przedmiotów trzeba systematycznie dbać o ich wygląd oraz stan. Regularna pielęgnacja to podstawa, by obuwie skórzane czy zamszowe zachowało swoje właściwości i służyło z powodzeniem kilka sezonów. Ważny jest też dobór właściwych preparatów – m.in. do tworzywa sztucznego, nubuku czy skóry licowej. Są one dostępne w każdym sklepie CCC – opinie na ich temat można znaleźć w Internecie lub zapytać o radę sprzedawcę.


Potrzebujesz MacBooka? Razem z ekspertami Lantre wybraliśmy maszynę dla ciebie 💻🍏👍

Niekompletne zgłoszenie reklamacyjne. W CC odrzucona reklamacja może być wynikiem złożenia wniosku reklamacyjnego, który jest niekompletny. Powinien znaleźć się w nim dokładny opis stwierdzonej wady, datę stwierdzenia wady, okoliczności oraz informacja, dlaczego dany produkt nie może być użytkowany zgodnie ze swoim przeznaczeniem.

Brak danych do kontaktu. Często we wniosku brakuje danych do wysłania odpowiedzi – jak telefon, adres czy e-mail. W takiej sytuacji nie będzie możliwości poinformowania skutecznego ze strony CCC. Odrzucona reklamacja czy też zatwierdzona jest możliwa, ale Klient musi sam ponownie zwrócić się do CCC.

Brak określonych roszczeń. Klient powinien też dokładnie określić swoje roszczenie – zażądać na przykład naprawy obuwia, wymiany, obniżenia ceny produktu albo zwrotu kosztów. Wymagane jest wtedy dołączenie do wniosku reklamacyjnego stosownego oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży lub innego (zależnie od roszczeń).

Nieprawidłowa eksploatacja obuwia, czyli m.in. użytkowanie niezgodne z jego przeznaczeniem, pranie butów w pralce, nieprawidłowe przechowywanie, suszenie przemoczonego obuwia skórzanego na przykład suszarką do włosów. Należy je suszyć daleko od źródeł ciepła, m.in. kaloryfera. Zasady te dotyczą wszystkich butów, nie tylko z CCC. Opinie na temat wpływu wysokiej temperatury czy prania w pralce automatycznej są jednoznacznie negatywne.

Szczegółowe informacje na temat reklamacji znajdują się na stronie CCC: ccc.eu/pl/reklamacje

 

 

 

 

 

 

Materiał zewnętrzny

Oceń artykuł. Autor się ucieszy

Lubisz nas? Obserwuj HIRO na Google News