Stockowe zdjęcia potrafią zrobić w internecie furorę. Niektóre są tak dziwne, że aż trudno uwierzyć, że ktoś w ogóle wpadł na ich pomysł. Te najgorsze, owiane już sławą w środowisku biznesowym, Adobe postanowiło wykorzystać w swojej najnowszej kampanii reklamowej, projektując oryginalne koszulki.
Mężczyzna chwytający kobietę, która zamiast głowy ma arbuza, biznesmen rozmawiający przez banana, kobieta, wkładająca do nosa marchewkę… To tylko kilka przykładów dziwnych, stockowych zdjęć, których autor nie wiadomo co miał na myśli, kiedy je tworzył. Nic dziwnego, że postaci z fotografii dostępnych w serwisach typu Shutterstock czy i Stockphoto, stają się bohaterami memów, tak jak kultowy już Dziwny Pan ze Stocku. Popularność tego rodzaju zdjęć postanowił wykorzystać Adobe, który na zaprojektowanych koszulkach, umieścił jedne z najgorszych stockowych zdjęć wykorzystywanych przez firmy.
Marketingowa akcja Adobe, która powstała przy współpracy z agencją reklamową Abby Priest, ma na celu promocję nowego serwisu, zrywającego z banalnymi, biznesowymi fotografiami. Adobe Stock oferuje swoim klientom zdjęcia, które są nowoczesne i nie są wykorzystywane przez praktycznie wszystkie możliwe firmy. Limitowana linia odzieży jest symbolem pożegnania się z obrazami, które nudzą biznesowego klienta i na dodatek, już dawno temu odeszły do lamusa.
Założylibyście?
Tekst: Olga Retko