Categories: miastoorientuj się

(Miesiączka) krew, pot i łzy: walka o przełamanie taboo

W poprzednim tygodniu ukazała się jedna z najbardziej kontrowersyjnych (a może właśnie nie?) reklam roku. Dlaczego miesiączka wywołała takie zamieszanie?

Cała krytyka wokół reklamy dotyczy jednego szczegółu: zamiast znanej nam z reklam podpasek niebieskiej wody, została użyta prawdziwa krew. Akcja BloodNormal, stworzona przez Libresse i Bodyform, polega na odczarowaniu tematu taboo, jakim jest miesiączka. Mamy 2017 rok, a jak wynika z przeprowadzonej ankiety (na 10k nastolatków), 56% z nich wolałoby być nękanym w szkole niż rozmawiać o okresie.

Miesiączki to jak emocjonalne roller-coastery, ale krew to krew – nie ma się czego wstydzić, czas zacząć o tym mówić – mówią pomysłodawcy akcji. Twórcy zapewniają, że nie poddadzą się i są dumni z tego, co stworzyli pomimo całej krytyki. My też jesteśmy dumni!

Czytaj również: Reklamy to zło? Oto kilka, które zmienią Wasze zdanie!

Tekst: Olek Lipski

Komentarze
Rate this post
Klarysa Marczak

Recent Posts

Dlaczego seksowna bielizna powinna znaleźć się w Twojej garderobie?

Zaprojektowana przede wszystkim z myślą o Tobie, spełnia fantazje i wymagania ciała – seksowna bielizna…

15 godzin ago

Margot Robbie i Ryan Gosling jako żywi Barbie i Ken

Postać Barbie funkcjonuje w umysłach dzieci i dorosłych już parę dekad. Blond włosy, różowe ubrania…

1 dzień ago

Jacquemus powraca na jesień 2022

Przez ostatnie lata, Jacquemus stał się synonimem niepowtarzalnej, francuskiej mody. Od momentu, gdy osadził modelki…

2 dni ago

Spike Jonze – ułożony szaleniec

„What will he do next? Whatever the fuck I want” – słowa Bama Margery, współtwórcy „Jackassa” idealnie pasują do Jonzego. Chciałbym być jak…

3 dni ago

Bariera dźwięku a pierwsze wrażenie

W świecie podziałów na wysokich i niskich, ładnych i brzydkich, od zarania dziejów rysuje się…

3 dni ago

Czapka z daszkiem – rodzaje i przykłady stylizacji

Pozornie każda czapka z daszkiem jest taka sama, jednak nie do końca jest to prawdą.…

4 dni ago