Renault – test

Testowanie aut to zawsze wspaniałe zajęcie. Pod okiem profesjonalistów na torze Formuły 1 to dla mnie przeniesienie się zza konsoli Playstation w rzeczywistość. Tor Hungaroing, po którym jeździłam testując nowe modele Renualta, liczy 4,381 km. Podczas Grand Prix Węgier zawodnicy wykonują 70 okrążeń. Rekord jednego okrążenia należy do Michael Schumacher i wyniósł 1:19:071.

IMG_1773

Pierwsze auto, do którego miałam okazję wsiąść za kierownicę to Megane R.S. typowo sportowy samochód zapewniający maksymalną przyjemność jazdy.

Model jest wyposażony w silnik 2.0 T Renault Sport 265, przednie zawieszenie zapewniające idealne trzymanie się drogi, optymalny napęd oraz dwa typy zawieszenia do wyboru (Sport lub Cup).

Zastosowany w Megane R.S. system R.S. Dynamic Management umożliwia uzyskanie dodatkowych 15 KM mocy i 20 Nm momentu obrotowego. Po włączeniu trybu sportowego kierowca uzyskuje dostęp do pełnej mocy 265 KM (195 kW) i maksymalnego momentu obrotowego 360 Nm, czyli wartości fabrycznych dla serii limitowanej Trophy, w połączeniu z bardziej precyzyjną reakcją na wciśnięcie pedału gazu. To innowacyjne rozwiązanie Renault Sport umożliwia pełne wykorzystanie potencjału Mégane R.S., zależnie od potrzeb, w szczególności na torze.

Megane R.S. dostępny jest w salonach Renault, w cenie 106 550 zł.

IMG_1774

Drugie auto z kolei to Clio RS Trophy 220.

CLIO R.S. TROPHY 220 EDC z 220-konnym silnikiem i doskonałą dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów EDC, zaspokoi oczekiwania wszystkich fanów sportowych emocji. Trophy 220 EDC to wyczynowa seria specjalna z mocniejszym 220-konnym silnikiem przy maksymalnych obrotach 6050 obr./min oraz momentem obrotowym 260 Nm, a nawet 280 Nm dzięki funkcji „overboost”. Udoskonalona skrzynia biegów EDC pozwala na szybszą redukcję biegów oraz większy zakres zastosowania trybu „sport”.

Clio R.S. Trophy 220 EDC jest dostępne w salonach Renault od 96 900 zł.

 IMG_1781

I na koniec perełka: Renualt RS01

Marka Renault po raz kolejny dała świadectwo swojego zamiłowania do sportów samochodowych tworząc Renault Sport R.S. 01, wyścigowy samochód o imponującym designie i rekordowych osiągach. Jego stylistyka, wywodząca się ze świata samochodów koncepcyjnych i podyktowana dążeniem do uzyskania optymalnego docisku aerodynamicznego, stanowi ekstremalny wyraz sportowej natury marki. Specyfikacja techniczna tego bolidu to doskonałe świadectwo umiejętności konstrukcyjnych Renault Sport – karbonowy monokok, napędzany silnikiem o mocy 550 KM, umożliwił obniżenie masy do poziomu 1140 kg. To aż nadto, aby rozpędzić Renault Sport R.S. 01 do ponad 300 km/h. W 2015 roku nowy samochód wyścigowy Renault Sport będzie jedną z gwiazd World Series by Renault, w ramach nowoutworzonych mistrzostw Renault Sport Trophy, które będą pełniły rolę inkubatora talentów do mistrzostw GT* i wyścigów wytrzymałościowych dla zawodowców.

IMG_1848

tekst i zdjęcia | @annmisi

Komentarze
Renault – test
5 (100%) 2