Zarząd Instagrama spotkał się z artystami, by porozmawiać o swojej polityce nagości

Dwie miniaturowe postacie zamalowujące pierś

Grupa około 20 artystów, kuratorów i aktywistów została zaproszona na prywatne spotkanie do głównej siedziby Instagrama w Nowym Jorku, by omówić zasady nagości obowiązujące w aplikacji.

Wśród zaproszonych pojawiła się Marilyn Minter, Joanne Leah, a także Micol Hebron, która od wielu lat walczy z polityką Instagrama dotyczącą prezentacji sutków kobiet. Jednak to Leah pierwsza zaproponowała wspólną debatę, nawiązując kontakt z zespołem do spraw polityki Facebooka, rozpowszechniając petycję wzywającą do ponownego rozważenia zasad cenzury dzieł zawierających nagość.

Leah przed spotkaniem przeprowadziła kilka rozmów z innymi twórcami i jak podkreśliła: Mnóstwo osób wyraziło potrzebę, by zmienić istniejące zasady, więc nie uważa, że to jej należą się laury za sukces w postaci spotkania z zarządem IG.

Oferta pracy w HIRO

Lubisz tematy związane z muzyką, filmem, modą i chcesz współtworzyć życie kulturalne twojego miasta? Dołącz do ekipy HIRO! Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej


Jak wiemy, Instagram jest własnością Facebooka, ale działa zgodnie z własnymi wytycznymi dotyczącymi nagości, które z jednej strony pozwalają na zdjęcia blizn po mastektomii, karmienia piersią, czy nagości na zdjęciach przedstawiających obrazy, czy rzeźby, a z drugiej uniemożliwiają pokazanie stosunku seksualnego, narządów płciowych i zbliżeń nagich pośladków oraz zdjęć kobiecych sutków.

Wszyscy uczestnicy prywatnego spotkania musieli podpisać umowy o zachowaniu poufności, a Instagram oficjalnie nie ogłosił żadnych zmian w swojej polityce. Magazyn Hyperallergic otrzymał jednak odpowiedź mailową od Instagrama o treści:

Jednym z najważniejszych elementów procesu opracowywania polityki są rozmowy z ekspertami zewnętrznymi i zainteresowanymi stronami, by upewnić się, że wzięliśmy pod uwagę jak najwięcej perspektyw. Odbyte spotkanie pozwoliło nam na to i mamy nadzieję na dalszy dialog w tej sprawie.

Rate this post

Lubisz nas? Obserwuj HIRO na Google News