Jak wyglądałyby reklamy, gdyby odwrócić w nich role?

Każdy z nas chyba kojarzy stare reklamy z lat 40-tych i 50-tych, gdzie przedstawiane były kobiety w różnorakich, przypisanych kulturowo rolach społecznych. A co by było, gdyby role się odwróciły?

Eli Rezkallah pochodzący z Libanu, podjął się tego zadania i odwrócił rolę w kultowych retro reklamach. Seria nazywa się In A Parallel Universe i jest swoistym manifestem w walce przeciwko seksizmowi.

Podczas ubiegłorocznego Święta Dziękczynienia, mój wujek opowiadał o tym, jak to kobiety powinny jedynie zajmować się domem, gotowaniem i innymi kobiecymi obowiązkami. Zdaję sobie sprawę, że nie wszyscy wciąż tak myślą, ale właśnie ten monolog skłonił mnie do stworzenia serii przedstawiającej alternatywny świat, gdzie przypisane stereotypowo role się odwrócą – mówi Rezkallah.

Czytaj również: Dlaczego masturbacja wśród kobiet jest nadal tematem tabu?

Komentarze
Rate this post
Klarysa Marczak

Recent Posts

Netflix rozszerza uniwersum „Przeznaczenie: Saga Winx” o 2 książki

Wielkimi krokami zbliżają się nowe odcinki serialu fantasy „Przeznaczenie: Saga Winx”, którego pierwowzorem jest słynna…

18 godzin ago

Poczet pisarzy różnych: Robert E. Howard

Zaprezentowana filmowa wersja przygód Conana była tak słaba, że tłumnie ujawnili się wielbiciele dotychczas wyśmiewanych…

2 dni ago

Win:Win – szósta odsłona wernisażu psich portretów Michała Torzeckiego

Michał Torzecki i Daftcode ponownie zapraszają na otwarcie akcji charytatywnej pod hasłem „Sztuka pomagania zwierzakom”.…

4 dni ago

Felieton Hiro. Bezpieczeństwo über alles

Kiedy uświadomiłem sobie, że prawo jazdy posiadam już od osiemnastu lat, poczułem się bardzo staro. Nic tylko odłożyć…

5 dni ago

Olsztyn Green Festival 2022 zaprasza

Ponad dwadzieścia koncertów topowych polskich muzyków, a także liczne rozmowy z artystami i naukowcami o…

5 dni ago

Fiorucci 59th Street – powrót do korzeni

Włoska firma powraca z wielkim hukiem. 23 czerwca miała miejsce premiera kolekcji pod tytułem 59th…

6 dni ago