W samym sercu Nowego Jorku, pomiędzy ceglaną architekturą i cieniem miejskich zaułków, rodzi się opowieść o niezależności i sile młodości. Ten edytorial uchwyca buntowniczy duch – surowy, nieujarzmiony, a zarazem elegancki w swojej prostocie. Stylizacje oparte na kontrastach: czysta biel i głęboka czerń, klasyczne fasony i nowoczesne akcenty, tworzą obraz mężczyzny, który nie boi się iść pod prąd.
„The Rebel Frame” to hołd dla autentyczności – dla tych, którzy budują własną tożsamość w rytmie miasta, które nigdy nie zasypia.
The Rebel Frame – nowojorski edytorial HIRO
HIRO prezentuje kolekcję zdjęć autorstwa Wojciecha Jachyry, zrealizowaną w przestrzeni miejskiej Nowego Jorku. Sesja łączy surową estetykę „street editorial” z minimalizmem klasycznej mody męskiej. To opowieść o indywidualizmie i ekspresji – wartościach, które definiują współczesnego mężczyznę.








Kulisy i publikacja
Zestawiliśmy surowy rytm ulic z elegancką prostotą czarno-białych stylizacji. Sesja powstała w naturalnym świetle i w lokacjach oddających teksturę miasta – od kamiennych fasad po zaułki o industrialnym charakterze. Autorką video do edytorialu jest Dominika Machel.
Rozmowa z Wojciechem Jachyrą
HIRO: Skąd wziął się pomysł, by zrealizować edytorial w Nowym Jorku?
Wojciech Jachyra: Podróż do Nowego Jorku była moim marzeniem od dziecka – część rodziny mieszkała tam przez lata, więc czułem z tym miastem więź jeszcze przed przylotem. Chciałem maksymalnie wykorzystać czas: zarówno turystycznie, jak i zawodowo. Początkowo planowałem jedną sesję, finalnie powstały dwie – „THE REBEL FRAME” była pierwszą i, jak sądzę, będzie ich o wiele więcej.
HIRO: Dlaczego wybrałeś akurat Brooklyn?
WJ: Brooklyn / Dumbo to największa dzielnica Nowego Jorku – gęsta od kultury, kuchni i sztuki, świetnie skomunikowana, co pomagało w eksploracji miasta. Od początku czułem się tam jak u siebie, a tekstura przestrzeni idealnie korespondowała z surową energią edytorialu.
HIRO: Jak wyglądał proces produkcji – od idei do planu zdjęciowego?
WJ: Od ponad pięciu lat mieszkam i pracuję w Londynie. Współpracuję z PRM Agency London – to oni polecili mnie amerykańskim partnerom, w tym agencji CRAWFORD. Ruszył długi proces rozmów, tworzenia moodboardów i doboru modela. Zajęło to rok, bo zależało mi, by każdy detal był dopięty na ostatni guzik. Udało się.
HIRO: Czy standardy pracy w Nowym Jorku różnią się od tych w Polsce i Wielkiej Brytanii?
WJ: Organizacja i profesjonalizm są podobne do Londynu. Różnica to skala – rynek jest większy, a zapotrzebowanie ogromne. Po pierwszych kadrach pokazanych w agencji natychmiast pojawiły się propozycje kolejnych edytoriali i testów.
HIRO: Stylizacje i detale – co było kluczem do języka wizualnego „The Rebel Frame”?
WJ: Oparliśmy się na rzeczach z niszowych sklepów w Brooklynie, Queens i na Manhattanie. Dopełnieniem była biżuteria przygotowana specjalnie na tę sesję przez pracownię GOLDSMITH – Luki Pasikowskiego. Chciałem, by całość łączyła surowość ulicy z elegancją i ruchem ciała.
HIRO: Twoja filozofia pracy i plany na kolejne miesiące?
WJ: Każdy projekt otwiera następny. Słucham intuicji i szukam historii, które poruszają. Moim celem jest „budowanie mostów do dialogu między ludźmi dzięki fotografii”. W planach mam kolejne wystawy i album kolekcjonerski z fotografią mody – to wymagające projekty, ale wiem, że pokażę je we właściwym momencie.
HIRO: Jak postrzegasz rolę AI w pracy artysty?
WJ: Wierzę, że AI może być świetnym narzędziem wspierającym – to już się dzieje i widać to w przestrzeni publicznej. Ważne, by pozostała pomocą, a nie zastępowała twórcy. Intuicja powinna filtrować pomysły – oddzielać te wartościowe od tych, które nie powinny być kontynuowane.
Twórcy edytorialu
Fotografia: Wojciech Jachyra @wojciechjachyra
Model: Sean Brescia @sean.brescia
Agencja: CRAWFORD NEW YORK @crawfordmodels
Stylizacje & MUAH: Dorian Dandie
Biżuteria: Luka Pasikowski @goldsmith_luka
Retusz: Nastia Burak @nastia__burak
Asystent sesji: Karol Kwiatkowski @karolo_lolo
Video: Dominika Machel @dominika_machel
Specjalne podziękowania: Weston Applegate @wesappegate.jpg (Crawford NY)
Wojciech Jachyra – bio
Wojciech Jachyra (ur. 1987) – absolwent Polskiej Akademii Nauk, kierunek historia sztuki i filmoznawstwo. Fotograf mody, którego pierwsze prace powstały w Paryżu. Jego wystawa „CZŁOWIEK PORTRET MODA” była prezentowana w Warszawie, Gdańsku i Kielcach.
Jachyra nawiązuje do klasyki fotografii męskiej – inspirowany baronem Wilhelmem von Gloedenem, Alfonsem Muchą i sztuką starożytną. Łączy akt męski z cyfrowym kolażem, nadając ciału nowy, metaforyczny kontekst. Publikował m.in. w „L’Officiel Hommes Polska”, „Fashion Magazine”, „White MAD”, „HIRO”, „MM Trendy”, „L’Homme Nu”, „VOUS Man” i „The Fashionisto”.
Autor albumu „BOYS” (Anagram, 2022) oraz projektów „MALE NUDE NOW” i „The LONDON Boys”. Laureat nagród w konkursach w Elblągu, Świdnicy, Częstochowie i Gorzowie Wielkopolskim. W 2025 roku jego prace prezentowano m.in. w Galerii FINE ART CORNER w Nowym Jorku i w POSK w Londynie.
Pochodzi z Kolbuszowej. Obecnie mieszka i pracuje w Londynie. Jego artystyczne autorytety to Jacek Malczewski, Hilma Af Klint, Alfons Mucha, Stanisław Szukalski, Paolo Roversi i Tony Viramontes.
Wojciech Jachyra – wystawy indywidualne i zbiorowe
W 2025 roku Wojciech Jachyra zaprezentował serię indywidualnych i zbiorowych wystaw w Polsce i za granicą. Wśród nich znalazły się m.in. ekspozycje „The LONDON Boys” w Kolbuszowej, Godowie, Rydułtowach, Wodzisławiu Śląskim i Lipnie – realizowane w ramach projektu Międzynarodowego Instytutu Społeczno-Kulturalnego „Jeden artysta, jeden miesiąc”. Jego prace były również pokazywane w ramach wystaw „IMPRESJE”, „Więcej grzechów nie pamiętam”, „CYBERFOTO 2025” oraz prestiżowego biennale „REMIS 2025”.
W tym samym roku Wojtek wziął udział w międzynarodowym projekcie „How To Read Art?” w galerii FINE ART CORNER w Nowym Jorku oraz zaprezentował swoje prace podczas wystawy „IMPRESJE” w POSK w Londynie. W poprzednich latach jego fotografie można było oglądać m.in. w Rzeszowie, Toruniu, Częstochowie, Świdnicy, Gorzowie Wielkopolskim, Kielcach i Warszawie.
Artysta zdobył liczne wyróżnienia, w tym nagrody w konkursach „Realizm czy surrealizm – Mikołaj Kopernik i jego teorie” w Elblągu, „Akt w małym formacie” w Świdnicy oraz „CYBERFOTO” w Częstochowie. Jego prace łączą klasyczny akt, eksperymentalny kolaż i poetykę fotografii mody, dzięki czemu z powodzeniem funkcjonują zarówno w przestrzeni artystycznej, jak i modowej.







