Wyobraźcie sobie całkowicie różowy samochód. Zarówno z zewnątrz, jak i wewnątrz. Miękkie siedzenia, niezbędny zestaw akcesoriów. Wszystko różowe. Brzmi jak marzenie, prawda?
Internet co chwilę nas zaskakuje różnorakimi nowinkami. I chociaż może ta nie jest najnowsza, to z pewnością warta uwagi. W 1956 roku amerykańska marka samochód Dodge stworzyła samochód o nazwie LaFemme, którzy był stworzony, jak sama nazwa wskazuje – z myślą o kobietach. Marka nie zaniedbała nawet najdrobniejszych detalów, dlatego w zestawie z samochodem, szczęśliwa klientka otrzymywała także kilka akcesoriów, jak różowy parasol, różową torebkę, puderniczkę z lusterkiem czy futerał na szminkę.
Niestety, wbrew pozorom samochód nie odniósł sukcesu i nie stał się przedmiotem pożądania wśród kobiet żyjących w latach 50. Powiemy więcej: samochody La Femme po prostu zbierały kurz w salonach.
Finalnie, sprzedanych zostało jedynie 1500 samochodów, a mały eksperyment uświadomił specom od marketingu, że tworzenie samochodów dedykowanych wyłącznie jednej płci nie jest najlepszym pomysłem. Chociaż… może dzisiaj, w dobie Instagrama, pomysł ten przyjąłby się lepiej?