Volkswagen Golf Bluemotion

PI-VR GmbH vred 5.55

Siódma generacja tego Volkswagena to najlepszy Golf w historii. Choć niepozorny i bez udziwnień zachwycił mnie już po przejechaniu pierwszych kilomertów. W środku cisza, luksus i precyzyjnie dopracowany każdy element. Jest subtelny, piękny i wygodny.

Jazda nim to czysta przyjemność. Nowy Golf jest lżejszy o 100 kg. W zależności od silnika zużycie paliwa w porównaniu z poprzednikiem zmniejszyło się nawet o 23 procent. Przyszły Golf BlueMotion w znormalizowanym cyklu NEFZ będzie spalał tylko 3,2 l/100 km (emisja CO2 85 g/km). Już nie mogę się doczekać! Nowością w tym wydaniu jest silnik 1.4 TSI o mocy 103 kW/140 KM z automatycznym odłączaniem cylindrów (ACT). Średnie zużycie paliwa przez ten sportowy, a jednocześnie oszczędny silnik wynosi 4,7 l/100 km (109 g/km CO2). Nowy Golf jest też znacznie bardziej przestrzenny od poprzednich. Posiada więcej miejsca na nogi z tyłu i bardziej pojemny bagażnik, nawet o 30 litrów! To naprawdę dobra wiadomość dla tych, którzy w aucie mają drugą szafę. Uwielbiłam bezkluczykowy system otwierania i zamykania oraz uruchamiania silnika Keyless Access. Gdyby był mniej toporny mógłby spokojnie posłużyć za biżuterię.

Teraz trochę o tym, czego nie widać. Systemy poprawiające bezpieczeństwo robią wrażenie nie tylko swoją nazwą. W nowym Golfie znajdziecie hamulec multikolizyjny (seryjny) i proaktywny system ochrony pasażerów (PreCrash), tempomat z automatyczną regulacją odległości ACC i systemem Front Assist oraz funkcją awaryjnego hamowania w mieście, a także progresywny układ kierowniczy. Będziecie mieli również możliwość wyboru profilu jazdy za pomocą seryjnego ekranu dotykowego. Dla bardziej zamożnych Volkswagen przygotował nowy system Infotainment i En1tertainment z reagującym na zbliżenie ręki ekranem dotykowym. Siedem generacji Golfa nie tylko tworzyło historię sukcesów w zakresie techniki i ekonomii, lecz także w dziedzinie wzornictwa przemysłowego. Do rozpoznawalnych cech produktu Golfa należą typowe słupki C, długa linia dachu i typowa linia okien oraz charakterystyczny przód i tył z poprzecznymi elementami. Te detale czynią również nowego Golfa bardziej niepowtarzalnym i ponadczasowym niż większość innych samochodów kompaktowych. W momencie wprowadzania na rynek nowy Golf był oferowany w trzech liniach wyposażenia – Trendline, Comfortline i Highline. Nie ulega wątpliwości, że 29.130.000 egzemplarzy sprzedanych od 1974 roku do 31 lipca 2012 roku czyni Golfa jednym z najpopularniejszych samochodów na świecie, jakie kiedykolwiek były produkowane!

Oferta pracy w HIRO

Lubisz tematy związane z muzyką, filmem, modą i chcesz współtworzyć życie kulturalne twojego miasta? Dołącz do ekipy HIRO! Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej


5/5 - (1 vote)

Lubisz nas? Obserwuj HIRO na Google News