Voice boty odbiorą nam pracę – i dobrze!

Voice boty i retancja pracowników

Wskaźnik retencji daje odpowiedź na kluczowe dla biznesu pytania. Przede wszystkim pozwala przewidzieć, czy najlepsi pracownicy zostaną w firmie przez kilka następnych lat. To nie wszystko. Dodatkową zaletą jest ocena skuteczności rekrutacji i firmowego onboardingu. Jeśli pracownicy w Twojej firmie będą czuli się odpowiednio zaopiekowani, wskaźnik retencji będzie utrzymywał się na stałym, zadowalającym poziomie. Jak go w takim razie policzyć?

Retencja pracowników często mylona jest z rotacją. To dwa różne pojęcia o prostych definicjach. Podczas gdy retencja to po prostu wskaźnik, który obrazuje zdolność firmy do zatrzymania pracowników, rotacja definiuje zdolność firmy do pozyskania nowych zasobów ludzkich. Oba pojęcia są kluczowe z punktu widzenia biznesu.

Wskaźnik retencji pracowników jest prosty do policzenia. Wystarczy podzielić aktualną ilość pracowników w firmie przez ilość pracowników na początku interesującego nas okresu i otrzymany wynik pomnożyć razy 100. Im wyższy wskaźnik, tym lesze wiadomości dla pracodawcy. Oznacza, że pracownicy są zadowoleni z warunków zatrudnienia i niechętnie myślą o zmianie. To znaczne oszczędności. Ponieważ rekrutacja i wykształcenie kolejnej kadry pochłania budżet, który w takim wypadku można przeznaczyć na rozwój pracowników, pozyskanie kolejnych specjalistów, którzy wzmocnią zespół (zamiast zastępować, tych, którzy odchodzą), a także na wsparcie socjalne czy wyższe pensje. Nigdy nie można mieć 100% pewności, że wartościowy pracownik nie odejdzie z firmy, ale dzięki wskaźnikowi retencji jesteśmy w stanie nie tylko określić stopień tego ryzyka, ale również odpowiednio wcześniej podjąć działania naprawcze. 

Oferta pracy w HIRO

Szukamy autorów / twórców kontentu. Tematy: film, streetwear, kultura, newsy. Chcesz współtworzyć życie kulturalne twojego miasta? Dołącz do ekipy HIRO! Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej


Na jakim poziomie powinien być wskaźnik retencji?

Idealnym wynikiem jest oczywiście 100%, jednak nie jest to stan, który można łatwo osiągnąć w biznesie, który charakteryzuje się napływem i odpływem kadry. Można pokusić się o stwierdzenie, że dziś wskaźnik retencji na poziomie 100% niestety jest niemożliwy do osiągnięcia. Jak więc interpretować wyniki? Każdy wynik, który oscyluje w okolicach 90%, jest sukcesem przedsiębiorcy. Oznacza to, że większość wartościowych pracowników jest zadowolona z warunków zatrudnienia i z dużym prawdopodobieństwem wiąże swoją przyszłość z obecnym miejscem pracy. Dobry wynik nie powinien jednak uśpić czujności przedsiębiorcy. Warto systematycznie sprawdzać, czy wynik utrzymuje się na zadowalającym poziomie.

Czy pomoże zmniejszyć retencję?

Aby poprawić wskaźnik retencji, warto wyjść naprzeciw oczekiwaniom pracownik, ale najpierw należy mieć wiedzę, które aspekty polityki firmy wymagają poprawy. Dlatego ważny jest feedback, który pracownik może przekazać do osób decyzyjnych. Procesy oceny warunków zatrudnienia są tymi, które warto optymalizować, np. wdrażając inteligentne voiceboty, które nie tylko są w stanie zbierać i analizować feedback, ale w sytuacji odejścia pracowników usprawnić proces rekrutacji.

Zobacz też: 10 najlepszych anglojęzycznych blogów streetwear

10 najlepszych anglojęzycznych blogów streetwear

Rate this post

Lubisz nas? Obserwuj HIRO na Google News