Trendy w marketingu – krótkie formy wideo to przyszłość?

przyszłość marketingu video kobieta pracująca przy laptopie

Narzędzia marketingowe dają ogromne możliwości. Pod warunkiem że ktoś wie, jak ich używać i robi to w prawidłowy sposób. Jedną z form reklamy w internecie są krótkie filmy wideo. Czy to właśnie one będą na topie w nadchodzących miesiącach?

W marketingu tak samo jak w modzie są trendy, którym ulegamy. Obecnie inne formy przekazu są atrakcyjne dla internautów niż jeszcze kilka lat temu. Wynika to z wielu czynników, w tym z intensywnego rozwoju mediów społecznościowych, gdzie krótkie filmy cieszą się popularnością. Już samo to może skłonić do twierdzenia, że ich pozycja wśród najnowszych trendów się umocni.

Internauci uwielbiają filmy

Jest jedna zasadnicza kwestia, przez którą wideo warto uwzględnić w swoich strategiach marketingowych – internauci je uwielbiają! Wystarczy spojrzeć na media społecznościowe. Twitter odnotowuje przeszło 2 mld wyświetleń filmów każdego dnia. Jeszcze większe powodzenie mają na Facebooku, gdzie wyświetleń jest blisko 4 mld. Prawie połowa użytkowników Instagrama codziennie korzysta z opcji Stories, by tworzyć krótkie wideo. W czym tkwi sekret popularności tej formy? Przede wszystkim wideo nie wymaga dużego zaangażowania. Odwiedzając media społecznościowe, internauta liczy na treści łatwe w odbiorze, często wprawiające w dobry nastrój w wolnym czasie. Podczas filmu nie trzeba czytać, zastanawiać się, skupiać na tym, co się widzi – wystarczy go uruchomić. Wiedzę związaną z tym, co pociąga internatów, zgrabnie wykorzystują marketerzy.

Oferta pracy w HIRO

Szukamy autorów / twórców kontentu. Tematy: film, streetwear, kultura, newsy. Chcesz współtworzyć życie kulturalne twojego miasta? Dołącz do ekipy HIRO! Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej


Jaki film i komu zlecić?

Nie każde wideo jest równie wartościowe z perspektywy marketingowej. Taki film musi być krótki. Odbiorca będzie się na nim koncentrował przez zaledwie kilka sekund i to jest ten czas, jaki trzeba wykorzystać. Ponadto lepiej oceniane są virale opowiadające pewną historię i wzbudzające emocje. To właśnie one skłaniają internautów do tego, by taki film polubili, skomentowali lub udostępnili. Na storytelling stawia coraz więcej znanych firm. Dobre rezultaty przynoszą także filmy kręcone na żywo. Daje to pewne spojrzenie na to, kto stoi po drugiej stronie i jak wygląda praca w firmie zakulisowo.

Jak widać, potencjał w filmach jest ogromny. Mało tego wydawałoby się, że z marszu można nagrać krótkie wideo. Jednak niekoniecznie oddźwięk będzie taki, jaki byśmy sobie życzyli. Potrzebne jest doświadczenie i pewna wiedza. Chcąc czerpać jak największe korzyści z tego rozwiązania, najlepiej wcześniej skontaktować się ze specjalistami, którzy podpowiedzą, jak powinno wyglądać profesjonalne nagranie. Pomocy udzieli na przykład agencja marketingowa Harbingers.

Zleć krótkie wideo profesjonalistom!

Doświadczeni marketerzy nieustannie śledzą trendy rynkowe, obserwują zachowania odbiorców, a dzięki temu są w stanie dopasować takie narzędzia, jakie są najskuteczniejsze. Dotyczy to także krótkich filmów. Pomogą przygotować taki materiał, który zachęci do interakcji i zaangażuje od pierwszej sekundy. Mało tego wiedzą, gdzie znaleźć grupę docelową, dla której treści te będą atrakcyjne.

Zobacz też: Wakacje last minute 2022. Najpiękniejsze miejsca i najlepsze hotele 🏖

Wakacje last minute 2022. Najpiękniejsze miejsca i najlepsze hotele 🏖

Rate this post

Lubisz nas? Obserwuj HIRO na Google News