Teatr 21. Tęsknię za jajkami z majo truflowym z Charlotte

Aktorka z zespołem Downa. Kampania przeciw wykluczeniu

Wyjazd na festiwal? Śniadanie w Charlotte? Dostępność tego rodzaju oczywistych przyjemności została na jakiś czas ograniczona z powodu zagrożenia Covid-19. Związane z tym komentarze publikowaliśmy w social mediach. Jednak dla wielu osób ograniczenia są codziennością. The Lockdown to kampania przeciw wykluczeniu.

Kampania The Lockdown

Aktorzy Teatru 21 czytają komentarze z mediów społecznościowych wyrażające tęsknotę za najróżniejszymi przyjemnościami, które w trakcie lockdownu stały się niedostępne. Aktorzy z zespołem Downa w przewrotny i oryginalny sposób zwracają w ten sposób uwagę na to, jak wielkim szczęściem jest nasza samodzielność i nieograniczone możliwości wyboru.

Jednocząca przestrzeń

Osoby z niepełnosprawnościami marzą o samodzielności. Aktorzy marzą o miejscu, w którym będą mogli rozwijać swoje pasje, realizować się artystycznie i dzielić się swoją sztuką z innymi. Takim miejscem ma się stać Centrum Sztuki Włączającej. Miejscem, które na polu sztuki umożliwi spotkania osób z niepełnosprawnościami z pełnosprawnymi na równych prawach. Podróże, wyjazdy na festiwale czy imprezy stały się oczywiste i przystępne jak nigdy wcześniej. Lockdown pokazał jednak, jak bardzo społeczeństwo było uprzywilejowane mając to wszystko na wyciągnięcie ręki. Nie dla wszystkich wyjście z domu będzie oznaczało korzystanie z popularnych rozrywek.

Oferta pracy w HIRO

Lubisz tematy związane z muzyką, filmem, modą i chcesz współtworzyć życie kulturalne twojego miasta? Dołącz do ekipy HIRO! Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej


https://www.facebook.com/teatr21/videos/671136120101432/

Kampania przeciw wykluczeniu

Nierówność i wykluczenie osób z niepełnosprawnościami to punkt wyjścia kampanii Teatru 21, wykreowanej i wyprodukowanej przez agencję 180heartbeats + JUNG v MATT i dom produkcyjny F25. Aktorzy odgrywają wybrane z sieci cytaty, które dotyczą atrakcji niedostępnych w czasie kwarantanny. Oczywiście bohaterowie spotu nie latają na zakupy do Dubaju ani nie chwalą się w mediach społecznościowych zdjęciami brunchu, ale robią coś niesamowicie ważnego – przełamują bariery. Sięgają po wymarzoną samodzielność, pokonując wykluczenie z pewnych sfer i definiując te obszary na nowo, na scenie Teatru 21.

Teatr 21

Teatr 21 to inicjatywa, w ramach której osoby z autyzmem i zespołem Downa mogą jednocześnie zarabiać i rozwijać swoją pasję do aktorstwa. Kampania ma na celu zebranie środków na pierwszy prawdziwy dom dla teatru, który dotychczas działał dzięki uprzejmości partnerów. Wyremontowane dzięki zbiórce Centrum Sztuki Włączającej będzie pierwszą  instytucją kultury na mapie Warszawy, w całości dedykowaną twórczości artystów z niepełnosprawnościami. Teatr 21 zajmuje się również edukacją, pedagogiką teatru, działalnością wydawniczą, organizuje wykłady i pracuje w międzynarodowych sieciach. ​W Centrum odbywać się będą m.in. spotkania z artystami, warsztaty dla rodzin i osób starszych, wykłady z zakresu studiów o niepełnosprawności, wystawy artystów sztuk wizualnych.

W ciągu 15 lat swojej działalności, Teatr 21 stworzył kilkanaście spektakli prezentowanych w teatrach i instytucjach w całej Polsce. Grupa występowała na festiwalach krajowych (m.in. Wrocław, Poznań, Gdańsk, Kraków) i zagranicznych (Praga, Berlin, Helsinki, Freiburg). W 2019 roku spektakl “Rewolucja, której nie było” został nagrodzony na Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym “Boska Komedia” w Krakowie.
Zbiórka środków na remont przestrzeni Centrum Sztuki Włączającej i pierwszy dom Teatru 21 odbywa się na stronie https://zrzutka.pl/teatr21.​

Program Centrum Sztuki Włączającej jest współfinansowany przez m.st. Warszawa. Otwarcie instytucji planowane jest na jesień 2020.

Rate this post

Lubisz nas? Obserwuj HIRO na Google News