Szał wokół Windowsa 95

SYDNEY, AUSTRALIA - AUGUST 24: Mikol Furneaux(L) waves two packages of Windows 95 software in the first store in Australia to sell the product at midnight 24 August. Microsoft hopes to sell between 20 and 30 million copies of the software world wide by the end of 1995. AFP PHOTO (Photo credit should read TORSTEN BLACKWOOD/AFP/Getty Images)

Wprowadzenie w 1995 roku nowego Windowsa było nie lada wydarzeniem. Gorączkowo wyczekiwany system operacyjny zalał półki sklepowe, a zainteresowanie wokół niego może równać się tylko z szałem wokół nowych produktów Apple’a albo kolejnych części Harry’ego Pottera.

Tak. To już dwadzieścia lat. W sierpniu 1995 roku wprowadzono słynnego Windowsa 95. Lekką nostalgią wspominamy czasy, gdy ten system nie był obiektem żartów, tylko niezwykle pożądanym przedmiotem na rynku. Premiera cieszyła się dużym szumem medialnym. Na promocję wydano ponad 300 mln dolarów. Pieniądze przeznaczono m.in. na miniserial promujący produkt. Wystąpiły w nim najbardziej pożądane gwiazdy lat 90., Jennifer Aniston i Matthew Perry z „Przyjaciół”.

Co więcej, nawet Stonesi mieli swój udział w kampanii Windowsa 95. Ich słynny utwór „Start me up” został wykorzystany w jego reklamie. Windows 95, to nie tylko kultowy przycisk „start”, lecz także pasek operacyjny oraz „Plug and Play”. Chociaż teraz są to dla nas standardy, to dwadzieścia lat temu dopiero zaczęły się one tworzyć.

Oferta pracy w HIRO

Szukamy autorów / twórców kontentu. Tematy: film, streetwear, kultura, newsy. Chcesz współtworzyć życie kulturalne twojego miasta? Dołącz do ekipy HIRO! Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej


Większość sklepów elektronicznych zrobiło z premiery Windowsa 95 wielkie wydarzenie. Lokale wpuściły wyczekujących w gigantycznych kolejkach klientów o północy. Każdy z oczekujących marzył tylko o jednym – o jak najszybszym złapaniu w swoje ręce jeszcze cieplutkiego Windowsa. Edycja była wielkim sukcesem. Microsoft sprzedał 7 milionów egzemplarzy w ciągu pierwszych pięciu tygodni. a Windows 95 wkrótce stał się najpopularniejszym systemem operacyjnym na rynku.

Aż łezka kręci się w oku, gdy widzimy raczkujące reklamy lat 90. Nie zmienia to jednak faktu, że PR-owcy trafili w gusta klientów. A może po prostu kultowy Windows 95 obronił się sam?

54ec41f60d4fb869d3f642669c0c3ca0

Microsoft Chairman William H. Gates, (L)

Louis Millet, an instructor manager for

A computer wholesale distributor piles u

Microsoft Corporation Chairman Bill Gates appears

An image of Microsoft Chairman William H. Gates is

Sydney launch of Windows 95

A businessman walks past a display promo

Mikol Furneaux(L) waves two packages of Windows 95

tekst | Aleksandra Leśnik

Rate this post

Lubisz nas? Obserwuj HIRO na Google News