Sukienka „Dress For Respect” pokazuje, ile razy kobieta została dotknięta bez zgody

Monitor pokazujący projekt sukienki

Począwszy od 2017 roku, gdy w internecie pojawił się ruch #MeToo, powstało wiele kampanii mających na celu uświadomienie wagi problemu molestowania seksualnego.

Najnowsza kampania to dzieło szwajcarskiej marki napojów Shweppes i brazylijskiej agencji Ogilvy. Akcja Dress For Respect ma na celu pokazanie rozmiaru problemu molestowania seksualnego wśród kobiet w Brazylii.

Dress For Respect to smart-sukienka, która została zaprojektowana z użyciem sensorów, które zapisują informację o tym, czy dana kobieta została przez kogoś dotknięta, a jeśli tak, to gdzie i kiedy.

Oferta pracy w HIRO

Szukamy autorów / twórców kontentu. Tematy: film, streetwear, kultura, newsy. Chcesz współtworzyć życie kulturalne twojego miasta? Dołącz do ekipy HIRO! Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej


smart dress commercial schweppes ogilvy sao paulo brazil 5 5c29daead1627 700 Sukienka „Dress For Respect” pokazuje, ile razy kobieta została dotknięta bez zgody

Film promujący całą kampanię zawiera statystyki z 2016 roku, pokazujące, że 86% Brazylijek było molestowanych przez mężczyzn podczas wizyty w klubach. Publiczne nękanie dotyczyło 77%, śledzenie wzrokiem 74%, komentarze o zabarwieniu seksualnym 57% i przekleństwa 39%. Co więcej, ponad połowa kobiet pochodzących z Brazylii, przynajmniej raz, doświadczyła niechcianego kontaktu fizycznego.

Zobacz również: Fotograf zrobił zdjęcia kobietom przed, w trakcie i po orgazmie

Jeden z mężczyzn zapytanych w wywiadzie o powyższą sprawę, odpowiedział: A kto wychodzi w czwartek wieczorem do klubu, tylko po to, by potańczyć? Sugerując tym samym, że kobiety są same sobie winne i to one szukają okazji do kontaktu fizycznego. Prawda jest jednak zgoła inna, a niechciany dotyk w przestrzeni publicznej jest wciąż znaczącym problemem dla kobiet nie tylko w Brazylii, ale i na całym świecie.

W trakcie eksperymentu, 3 kobiety założyły wcześniej wspomnianą smart-sukienkę, wybierając się do klubu w São Paulo. Za każdym razem, gdy któraś z nich została dotknięta bez zgody, sukienka wysłała za pośrednictwem WiFi sygnał do badaczy. Każda z kobiet została kilkukrotnie dotknięta przez mężczyzn, nawet jeśli jasno wyraziła swój sprzeciw.

W trakcie 4 godzin spędzonych w klubie kobiety zostały dotknięte w sumie 157 razy, co daje 40 dotknięć w ciągu godziny. Po zakończeniu eksperymentu mężczyźni zostali zaproszeni, by obejrzeć nagrania z klubu. Reakcje były dość mieszane, od komentarzy, że to śmieszne, po zdecydowanie bardziej zaangażowane i wyrażające szok zaistniałą sytuacją.

Cały film z kampanii możecie obejrzeć poniżej.

Rate this post

Lubisz nas? Obserwuj HIRO na Google News