Soundedit Spotlight ’20. Scena festiwalowa w Radio Łódź

Soundedit Spotlight ’20. Festiwal producentów muzycznych Soundedit od czterech już lat wspieraja razem z Radiem Łódź nowe, rokujące projekty muzyczne. W tym roku również odbędzie się cykl mini koncertów. W ramach Soundedit Spotlight artyści wystąpią w doskonałym brzmieniowo Debich Studio w Radio Łódź. Wszystkie występy będą transmitowane na antenie oraz online.

Koncerty z cyklu Soundedit Spotlight odbędą się w Radio Łódź (ul. Narutowicza 130). Rozpoczną się o godz. 19:00 i potrwają do godz. 21:00, a pierwszego dnia do 22:00. Występy będą w całości transmitowane na antenie oraz online. Radio Łódź oraz Festiwal Soundedit zapraszają do uczestnictwa w wydarzeniu. Wejściówki będą rozdawane podczas codziennych programów stacji. Można też zdobyć je pisząc na adres spotlight@radiolodz.pl.

Radiosłuchacze, jak co roku, mogą głosować na ulubionych artystów. Wykonawca, który zwycięży otrzyma nagrodę „Spotlight”. Zostanie ona wręczona podczas Gali Festiwalu Soundedit 24 października w Klubie Wytwórnia. Więcej informacji znajdziecie na stronie Soundedit

Oferta pracy w HIRO

Szukamy autorów / twórców kontentu. Tematy: film, streetwear, kultura, newsy. Chcesz współtworzyć życie kulturalne twojego miasta? Dołącz do ekipy HIRO! Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej


SE20 logo e1602496345602 Soundedit Spotlight ’20. Scena festiwalowa w Radio Łódź

Koncerty Soundedit Spotlight ’20

16 października – Pelvis, Swiernalis, Bluszcz

Pelvispo trzech latach przerwy Pelvis powraca z nowym singlem „Nawigacja”. Materiał ten prezentuje świeże na krajowym rynku muzycznym brzmienie. Tym razem całość zaśpiewana jest w języku polskim. Oldschoolowe gitary, spora dawka elektroniki plus niski hipnotyzujący wokal przywodzi na myśl zespoły takie jak: Arctic Monkeys, Gorillaz czy Metronomy.

Soundedit Spotlight ’20

Swiernalis – to muzyczny samouk z Suwałk. Jest zarówno świetnym tekściarzem, całkiem dobrym multiinstrumentalistą, jak i nieprzeciętnym wokalistą. Urzeka na scenie abstrakcyjnym poczuciem humoru i dużą dozą autoironii. Pisze o wszystkim, choć o niczym tak pięknie i nieoczywiście, jak o miłości, jej upadku i próbie ratowania po każdej burzy i tornadzie. Woli noc od dnia i dlatego też w jego utworach można dostrzec mrok i pazur, a także zafascynowanie pulsującą elektroniką, godną smutnego disco. Na albumie „Psychiczny fitness” zaskoczył odejściem od melancholii w stronę niespokojnej elektroniki. Styl artysty wciąż ewoluuje.

Soundedit Spotlight ’20

Bluszcz – wrocławski duet elektroniczno-gitarowy powstały w 2016 r. z inicjatywy dwóch braci Jarka i Romka Zagrodnych. Zespół porusza się w klimatach muzyki gitarowo-elektronicznej, czerpiąc z brzmień starej polskiej fali syntezatorowej lat 80. z wyraźnymi wpływami post-punku. Zespół zadebiutował albumem „Junior”. Płyta została zarejestrowana w całości w domu. Swój pierwszy koncert Bluszcz zagrał na OFF Festival w Katowicach. W kwietniu 2019 r. zespół wydał drugi album długogrający zatytułowany „W Naszych Domach” tym razem w całości nagrany w języku polskim, a w 2020 r. zespół wydał nowy krążek – „Kresz”.

Soundedit Spotlight ’20

17 października – Heima, Izzy & The Black Trees

Heima – łódzki zespół, który tak się przedstawia: „słuchając nas poczujesz się jak w fotelu. W końcu Heima oznacza „w domu”. Otoczą cię przestrzenne dźwięki gitary oraz mruczący bas. Pulsu nada świetnie osadzony rytm perkusji. Wszystko to okryte będzie lekkim wokalem i kojącymi odgłosami trąbki. W lipcu 2019 r. miał premierę nasz debiutancki singiel pod tytułem „Milion Głupich Min” nagrany i wyprodukowany w Hasselhoff Studio przez Pawła Cieślaka. Mamy za sobą koncerty w wielu miastach oraz występy między innymi na FAMA Festiwal, Songwriter Łódź Festival. Zagraliśmy też koncerty w Gruzji.”

Soundedit Spotlight ’20

Izzy and the Black Trees – czyli połączenie zadziornej americany, brudnych punkowych gitar i charyzmatycznego głosu wokalistki. Żywioł na scenie, spokój i cytrynówka w garderobie. W brzmieniu zespołu zauważalna jest surowa energia, która przywołuje skojarzenia z: Yeah Yeah Yeahs, Pixies, Patti Smith Band lub Savages. W 2018 r. wydali swoją debiutancką EP-kę, gdzie gitarowe riffy spotykają się z nieco spokojniejszą, balladową odsłoną zespołu. Założycielka zespołu, Iza „Izzy” Rekowska spędziła parę lat w Londynie, gdzie grając po pubach testowała swoje songwriterskie pomysły. Po powrocie do Polski założyła folk-tronikowy projekt Miss Is Sleepy ale to dopiero jako Izzy and the Black Trees znalazła swoje miejsce na ziemi.

Soundedit Spotlight ’20

Zobacz też: 10 utworów o których nie wiedzieliście, że są coverami

18 października – Król Słońce, Maximum Gulliwer

Król Słońce – czyli duet, który powstał po to, żeby nagrywać piosenki do nieistniejących filmów erotycznych i wyścigów samochodowych. Grupa założona przez Aleksandra Matuszewskiego i Eryka Sarniaka istnieje dopiero pół roku, ale szybko zdążyła zrobić spore zamieszanie. Ich muzyka łącząca nowoczesną elektronikę, melancholię lat 80. i psychodelię znajduje się gdzieś pomiędzy alternatywą, popem a Kosmosem. Król Słońce, działając całkowicie niezależnie, wydał własnym sumptem cztery single z wideoklipami własnej produkcji. W ciągu kilku miesięcy utwory znalazły się na playlistach pięciu stacji radiowych i na antenach kilkunastu kolejnych. Singiel „Maj” zdobył ponad 80 tys. odtworzeń na Spotify.

Soundedit Spotlight ’20

Maximum Gulliver – zespół rozpoczął swoją działalność w 1993 r. Pierwszy okres aktywności przypadał na wczesne lata 90. W składzie z: Maciejem Cieślakiem, Jackiem Lachowiczem, Pawłem Samotyjem, Waldemarem Wielczykiem oraz Zbigniewem Wiszniewskim zespół zagrał szereg koncertów. W 2016 r. do Zbigniewa Wiszniewskiego dołączył Arkadiusz Kowalczyk oraz Wojciech Michałowski. Zarejestrowana została sesja w studiu Sound 8 Michała Miegonia. W latach 2018-2020 Zbigniew Wiszniewski i Maciej Gwóźdź, przy wsparciu Macieja Cieślaka, nagrali utwory na LP „Mental Karaoke”. Ta płyta to retrospektywna podróż, stanowiąca podsumowanie przygód muzycznotekstowych zespołu z ostatnich kilku lat. Zespół prowadzi w nich szeroko zakrojone prace w obszarze mental rocka. Wychodząc z przekraczającej figury lirycznej eksploruje w swoich utworach zarówno mental słuchaczy jak i swój własny, w celu wydobycia nieznanych, bo nieodkrytych jeszcze, pokładów mentalnego urobku.

Soundedit Spotlight ’20

Zdjęcia: mat. pras. Soundedit/Spotlight

Rate this post

Lubisz nas? Obserwuj HIRO na Google News