Shot odzwierciedlający osobowość

Social Shot, mobilna maszyna barmańska, potrafi stworzyć napój na podstawie danych zawartych na twoim facebookowym profilu. Pozyskane informacje przetwarza na zindywidualizowaną mieszankę alkoholu. Każdy składnik napoju reprezentuje jedną z cech Wielkiej Piątki: neurotyczność, ekstrawersję, otwartość na doświadczenia, ugodowość, sumienność.

Wielka Piątka jest popularną współcześnie koncepcją psychologiczną, która ujmuje osobowość w kategoriach cech. Każdemu z pięciu czynników osobowości odpowiada jeden element drinka. Poziom procentowy każdej z nich decyduje o ilości poszczególnych składników w ogólnym zestawieniu. W konsekwencji użytkownik, którego profil wskazuje na niewielką sumienność otrzyma shota ze zdecydowanie mniejszą ilością wódki, niż właściciel profilu sugerującego rzetelność i powagę.

1

Oferta pracy w HIRO

Szukamy autorów / twórców kontentu. Tematy: film, streetwear, kultura, newsy. Chcesz współtworzyć życie kulturalne twojego miasta? Dołącz do ekipy HIRO! Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej


By użyć maszyny, wystarczy posiadać aktywne konto na Facebooku. Po zalogowaniu bot natychmiast zaczyna proces przetwarzania danych. Algorytm opracowany przez University of Cambridge umożliwia indywidualną analizę osobowości na podstawie polubionych przez użytkownika stron, postów i zdjęć. Następnie zbiory danych przekształcane są w kolorowe diagramy. Otwierają się zawory i składniki kolejno spływają do wnętrza probówki, tworząc dwudziestomililitrowy trunek.

Autorzy pomysłu w ten nietypowy sposób zwracają uwagę na ogromne znaczenie danych osobowych, które masowo udostępniane są w sieci. Wpływ formuł matematycznych na nasze codzienne życie rośnie z dnia na dzień. Algorytmy oddziałują na nasze myśli i działania za pomocą różnych aplikacji i narzędzi. Korzystając z różnorodnych zbiorów danych osobowych generują spersonalizowane oferty, wiadomości i reklamy. Wynalazek udowadnia, że każdy produkt, może być dostosowana do indywidualnego klienta.

2

3

4

5

tekst | Agata Wojciechowska

Rate this post

Lubisz nas? Obserwuj HIRO na Google News