Co reprezentują buty Reebok Freestyle Hi? Są efektem połączenia sportu, tańca i streetwearu, które to z salek treningowych i siłowni wypłynęły na ulice, by dalej wpełznąć do nocnych klubów. Przyczyną tej rewolucji był znaczny wzrost zainteresowania aerobikiem w USA lat 80. XX wieku.
Przełomowość tychże butów polega na odejściu od jednego schematu dominującego w świecie kobiecego obuwia. W roku 1982, gdy na listach przebojów królował singiel Eye of the Tiger grupy Survivor, a kina pękały w szwach na seansach E.T. Stevena Spielberga, firma Reebok zamiast stworzyć mniejszą i być może różową wersję męskich sneakersów, pokusiła się, za sprawą Joe i Jeffa Fosterów, o stworzenie czegoś zupełnie nowego. Choć niebieski napis Reebok i niewielka brytyjska flaga została dodana nieco później, śnieżnobiałe, niskie tenisówki low-top stanowiły już do roku 1984 ponad połowę wszystkich sprzedawanych produktów firmy.
Model ten stale ewoluuje, w sezonie jesień/zima 2014 pojawi się w powalającej liczbie, trzynastu wariantów kolorystycznych. W nowej kampanii, kierując się przyjętą zasadą autentyczności mającą w pełni oddać charakter butów, marka Reebok Classic zaangażowała dwie inspirujące modelki. Tak Kamila Szczawińska, jak i Ola Kowal pasjonują się sportem, jak i zdrowym trybem życia, zarażając tym osoby śledzące ich poczynania i blogi.
Modele Freestyle Hi są dostępne Reebok w Warszawie(Arkadia), Wrocławiu (Pasaż Grunwaldzki), Krakowie (Galeria Kazimierz i Galeria Krakowska), Łodzi (Galeria Łódzka i C.H. Łódź), Zielonej Górze (C.H. Focus Park), Radomiu (Galeria Słoneczna), sieci Sizzer oraz Cropp, a także w Worldboxie oraz online na www.worldbox.pl
(na podstawie materiałów prasowych)