W tym roku JIMEK i marka Wyborowa obchodzą okrągłe urodziny — Radzimir 30-ste, Wyborowa 90-te. Stąd nazwa projektu 30/90, w ramach którego JIMEK stworzy utwór we współpracy… z każdym z was. O co chodzi? Przekonajcie się sami.
Akcja polega na stworzeniu utworu z nadesłanych przez was filmików zawierających dźwięki. Być może zastanawiacie się, po co filmiki, a nie pliki dźwiękowe? Otóż, chodzi o jednoczesne stworzenie muzyki oraz wideo. Wyobraźcie sobie, że wysyłacie filmik z dźwiękiem i w tym momencie utworu, gdzie występuje wasz sampel, pojawia się również wasza twarz. Mówiąc wprost — każdy będzie gwiazdą tego klipu.
Projekt został zaprezentowany w czwartek, 9 lutego 2017 w warszawskim Kinie Iluzjon. Spotkanie poprowadziła Gabi Drzewiecka, a obok Radzimira Dębskiego, jako reprezentant marki Wyborowa wystąpił Tadeusz Rusek, Senior Brand Manager firmy.


Zapytaliśmy JIMKA, jakie dźwięki będą najbardziej przydatne w projekcie? Najlepsze będą pojedyncze sample, typu: spust migawki w aparacie, uderzenie pięścią w ścianę windy czy otwieranie gazowanych napojów i zgniatanie puszek. Nagrania mogą być też bardziej zaawansowane: riffy, baseline’y, wokale.
Na stronie http://projekt3090.pl/, znajdziecie wszystko, co potrzebne do zaistnienia w projekcie. My już zbieramy instrumenty i redakcyjnie mamy zamiar zasilić akcję naszą twórczością muzyczną – użyjemy w tym celu między innymi gimbri, znanego w Maroko także pod nazwą hajhouj (merci MM Kamal).