Pozycjonowanie lokalne – daj się znaleźć w swoim mieście

Efektywna kampania SEO nie zawsze musi być nakierowana na dotarcie do klientów z całej Polski. W wielu przypadkach, szczególnie tych dotyczących małych firm celujących w odbiorców z danego miasta lub regionu, znacznie efektywniejsze może się okazać pozycjonowanie lokalne. Co kryje się pod tym pojęciem i dlaczego warto zainteresować się takim podejściem do promocji firmy?

Pozycjonowanie firm lokalnych – bo nie trzeba walczyć z silniejszymi

Im większa skala promocji, tym większa konkurencja – i to zarówno w kontekście jej liczebności, jak i budżetów, jakimi dysponują podmioty walczące o wykrojenie własnego kawałka tortu z wyników wyszukiwania. Jeśli jednak przeskalujemy wszystko w dół, i skupimy się na promowaniu produktów i usług w kontekście lokalnym, nagle okaże się, że wypromowanie własnego biznesu będzie dużo prostsze. Chodzi tu o skupienie się na tych potencjalnych klientach, którzy szukają towarów i usług we własnym mieście lub w jego bezpośrednich okolicach. I właśnie tu do gry wchodzi SEO lokalne.

SEO lokalne wyrównuje szanse małych firm

Warto zauważyć, iż pozycjonowanie lokalne polega nie tylko na poprawianiu widoczności strony dla fraz zawierających dopisek z nazwą miejscowości lub dzielnicy miasta. W wielu przypadkach SEO lokalne pozwala dodatkowo pojawić się wśród wizytówek firm lokalnych, co znacząco podnosi liczbę wejść na stronę. Jeżeli połączymy ten efekt z dodatkową obecnością w Mapach Google, dajemy przyszłemu klientowi całkiem niezłe narzędzie do tego, by jak najłatwiej mógł dotrzeć do Twojej firmy – a tam już będziesz mógł obsłużyć go zgodnie ze swoją polityką sprzedaży.

Korzyści, jakie daje pozycjonowanie lokalne

Fakt, że w wynikach lokalnych jest – przynajmniej zazwyczaj, bo istnieją wyjątki – znacznie niższa konkurencja, to nie wszystko. Warto bardzo mocno zaznaczyć, że pod tym atrakcyjnie brzmiącym sformułowaniem kryją się całkiem realne korzyści. Jakie? Chociażby znacznie szybsze osiąganie rezultatów. Co więcej, wpływa to również na koszt podejmowanych działać, a więc i na to, kiedy poniesione inwestycje zaczną przynosić realny zwrot.

Oczywiście, jeśli Twoja marka kieruje swoją ofertę na cały kraj, nie warto ograniczać się do skali miasta. Jeśli jednak działasz przede wszystkim właśnie względem okolicznych mieszkańców, zdecydowanie postaw na pozycjonowanie firm lokalnych. Tym bardziej, że może się to przełożyć nie tylko na szybsze dotarcie do klientów, lecz również na wyższe współczynniki konwersji. W końcu część kupujących może bardziej ufać tym firmom, do których mogą w razie czego podjechać i omówić wątpliwości na miejscu, a nie tylko przez telefon.

Pamiętaj jednak, że wszystko to, co jest atutem pozycjonowania lokalnego, sprawia też, że musisz znacznie bardziej uważać na jakość obsługi klienta. W przypadku pojawiania się firmy w wizytówkach Google, uwidocznione będą też wystawione przy tej wizytówce opinie. Jeśli będą dobre – będzie to tym bardziej przyciągać klientów. Jeśli jednak ocena będzie zaniżana przez osoby niezadowolone z usług, może się to stać problemem. Z drugiej strony o satysfakcję klientów warto dbać tak czy inaczej – w końcu od tego zależy, czy złożą zamówienie ponownie.

Zobacz też: BeReal to taki Instagram bez filtrów i video. Zdjęcia robisz tylko tu i teraz!

BeReal to taki Instagram bez filtrów i video. Zdjęcia robisz tylko tu i teraz!

 

Materiał partnerski

Oceń artykuł. Autor się ucieszy

Lubisz nas? Obserwuj HIRO na Google News