Polska kraj grami stojący

Na hasło: „Polski hit eksportowy” pierwszym skojarzeniem są bez wątpienia jabłka. Pyszne, dorodne owoce z polskich sadów stały się obowiązkowym elementem naszej diety, kiedy Rosja wprowadziła na nie embargo. Słyszeliście też pewnie o grafenie? Cud polskiej nauki i materiał jutra, już na samym wstępie został tak okrzyknięty. Ale czy znacie polskie gry, które sprzedają się w milionach egzemplarzy?

19 maja 2015 to niezwykle ważna data dla posiadaczy pecetów i konsol. Tego dnia odbędzie się światowa premiera jednego z najbardziej wyczekiwanych tytułów tego roku, czyli Wiedźmina 3: Dziki Gon. Jest to trzecia część serii o przygodach Gerlata z Rivii, przygotowana przez polskie studio CD Projekt Red.

Historia Wiedźmina zaczyna się w 2007 roku. Wtedy to właśnie na świat przyszła pierwsza gra z serii, stworzona przez studio CD Projekt budżetem 19 milionów złotych. Gra, umiejscowiona w świecie stworzonym przez Andrzeja Sapkowskiego, pobiła w Polsce wszystkie rekordy sprzedaży, stając się najpopularniejszą grą produkcją z Polski. Gracze z innych krajów także bardzo pozytywnie przyjęli tytuł, o czym mogą świadczyć otrzymane przez nią wysokie oceny. Po tym sukcesie twórcy zdecydowali się na kontynuację i stworzyli Wiedźmina 2: Zabójcy Królów. Podobnie jak pierwsza część, druga odsłona gry została bardzo pozytywnie przyjęta przez graczy na całym świecie. Otrzymała ogrom nagród, między innymi za grafikę, fabułę oraz postacie. Nadszedł czas na kolejną część, która wyjdzie w tym roku. Po sukcesach poprzednich gier, hype na obecną premierę jest ogromny, zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych.

Wied min_3_ok adka

O skali popularności świadczą też ilości kupionych przez fanów egzemplarzy. Twórcy sprzedali około 2 milionów sztuk pierwszej część, ponad 7 milionów drugiej, a trzecia odsłona może przynieść znacznie większe liczby. Wynika to nie tylko z faktu, że jest to naprawdę dobra gra, w której zadbano, by stała się promocją twórczości Sapkowskiego, ale także twórcy prowadzą bardzo dobrze zorganizowaną i trafiającą do szerokiego grona odbiorców kampanię. Jednym z przykładów takich działań jest recenzja Wiedźmina 3 w programie Conana O’Briena „Clueless Gamer”. Polski tytuł znalazł się w gronie takich gier jak: GTA V, Mortal Combat X czy Assassin’s Creed: Unity. Prowadzący, raczej niezwiązany z grami, stara się zrozumieć na czym polega rozgrywka i robi to w bardzo komiczny sposób. Ten odcinek programu w ciągu 4 dni od premiery został obejrzany prawie 2 miliony razy.

Jednak polskie gry to nie tylko Wiedźmin. W tym roku premierę miała inna i to bardzo dobrze przyjęta  – Dying Light ze studia Techland. Gra opowiadająca o apokalipsie zombie bardzo długo utrzymywała się na liście bestsellerów. Już w pierwszym tygodniu od premiery ponad milion graczy mogło niszczyć hordy zombie. Techland odpowiedzialny jest też za takie tytuły jak Dead Island czy Call of Juarez, jednak to Dying Light zagwarantował firmie rozgłos, po tym jak w ciągu miesiąca stał się najpopularniejszym tytułem wyprodukowanym przez polskie studio.

Śmiało można stwierdzić, że gry to polski hit eksportowy. Nasze studia mają wiele do zaoferowania i konkurują jak równy z równym z hegemonami, takimi jak na przykład. EA Games czy Ubisoft. Miejmy nadzieję, że już niedługo będziemy mogli zagrać w jeszcze więcej polskich tytułów.

 

tekst | Karol Sobczak

Komentarze
Podaj dalej

Zapisz się do Newslettera