Kostium ochroniłby, gdyby tylko istniał. Specjalny strój dla surferów, miał w założeniu chronić przed zmianami klimatu, skutkującymi groźnym zanieczyszczeniem wód. Jednak okazało się, że jego kampania reklamowa okazała się środkiem do innego celu.
Fundacja Surfrider, razem z firmą Vissla, nakręciła reklamę kostiumu o nazwie The Rising Seas. Okazało się jednak, że strój nigdy nie istniał. Wszystko to było kampanią nawołującą Kongres Stanów Zjednoczonych do podjęcia działań przeciwko zmianom klimatu.
Lubisz tematy związane z muzyką, filmem, modą i chcesz współtworzyć życie kulturalne twojego miasta? Dołącz do ekipy HIRO! Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej
The Rising Seas Wetsuit może nie jest prawdziwy, za to zagrożenie dla oceanów z pewnością jest – mówią organizatorzy akcji. Do swoich sukcesów już mogą zaliczyć zakaz stosowania plastikowych torebek w Kalifornii, czy ochronę Oceanu Atlantyckiego przed odwiertami w celu wydobycia ropy.
Mamy nadzieje, że Kongres w końcu uwierzy w zagrożenie związane ze zmianami klimatu, a nie uzna go za kolejny fake news.
Tekst: Wiktor Knowski