„Nie widzimy podobieństwa”. Prawnicy Marca Jacobsa odpowiadają na zarzuty o plagiat logotypu Nirvany

Logotyp Nirvany i koszulka MJ

Kilka miesięcy temu Nirvana pozwała Marca Jacobsa za kradzież ich logotypu — rozpoznawalnej na całym świecie ikony uśmiechniętej buźki z przekreślonymi oczami.

Podobny projekt pojawił się w kolekcji Jacobsa — Bootleg Redux Grunge. Różnica polega na tym, że oczy uśmiechniętej buźki nie są przekreślone, lecz zastąpione inicjałami MJ.

Czytaj również: Nirvana pozwała Marca Jacobsa za kradzież logotypu zespołu

Według Pitchfork, prawnicy Marca Jacobsa w końcu odpowiedzieli na zarzuty Nirvany, tłumacząc, że… grafiki nie są do siebie podobne. Do decyzji o umorzeniu sprawy zostały dołączone oświadczenia Courtney Love i Frances Bean Cobain, które miały wspierać Jacobsa przy produkcji kolekcji. Sprawa oświadczeń jest dość dziwna, o tyle, że sama Love skomentowała zdjęcie Jacobsa we wspomnianej koszulce następująco: Ładne zdjęcie, coś mi to przypomina! Super!

Oferta pracy w HIRO

Szukamy autorów / twórców kontentu. Tematy: film, streetwear, kultura, newsy. Chcesz współtworzyć życie kulturalne twojego miasta? Dołącz do ekipy HIRO! Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej


Nirvana nie odpowiedziała jeszcze na wniosek o umorzenie sprawy.

https://www.instagram.com/p/BsTATt4AuVN/

Rate this post

Lubisz nas? Obserwuj HIRO na Google News