Netflix zaprezentował nowy krój pisma, który będzie wykorzystywany w wizerunku platformy streamingowej. Czcionka zostałą opracowana przez zespół projektowy we współpracy z firmą Dalton Maag.
Ze względu na globalny charakter działalności Netfliksa, licencjonowanie czcionek jest dość kosztowne. Opracowanie tego kroju nie tylko stworzyło nasz własny i unikalny element estetyki… ale pozwala również zaoszczędzić firmie miliony dolarów rocznie – mówi Noah Nathan, założyciel Netflix.
Czytaj także: 7 filmów i seriali, które musicie obejrzeć na Netfliksie w kwietniu!
Krój pisma został stworzony z myślą zarówno o estetyce na ekranie użytkownika, jak i bardziej pragmatycznej funkcjonalności – proporcje wielkich liter miały wyglądać kinematograficznie, a proporcje małych – kompaktowo i wydajnie. Noah opisuje formy liter jako czyste i neutralne, tworzące przystępną geometryczną groteskę.
Łukowe cięcie na małej litery t jest inspirowane kinową krzywą znaku firmowego marki. Netflix Sans został stworzony w kilku wersjach: regularnej, lekkiej, cienkiej, średniej, pogrubionej i czarnej.
Tekst: Joanna Kowalska