Świat mody żywi się skandalem. Im większy, tym więcej zysków dla marki. Nic więc dziwnego, że koncerny modowe oraz projektanci prześcigają się w kontrowersjach. Przedstawiamy Wam 5 najbardziej kontrowersyjnych kampanii, jakie ujrzały światło dzienne.
Sisley
Sisley jest ekspertem w kontrowersyjnych reklamach. W 2007 roku wypuścił kampanię Fashion Junkie, która wzbudziła wiele sensacji. Modelki w jednoznaczny sposób wciągają ubrania rozłożone na stole.
United Colors of Benetton
Benetton to kolejna marka, która specjalizuje się w wywoływaniu skandali. Pisaliśmy już o fotografie, który bardzo często tworzył ich kontrowersyjne kampanie – Najbardziej kontrowersyjni fotografowie mody. Warto prześledzić historię marki, gdyż nie ma dla niej tematów tabu.
American Appareal
American Appareal nie przebiera w środkach. Wiele kampanii spod logo tej marki nie obeszło się bez echa. Od kampanii, na której widzimy modelkę pozująca toples i napis Made in Bangladesh po kampanię, w której dziewczyny pozują w niewybrednych pozach.
Calvin Klein
Calvin Klein często wykorzystuje półnagich modeli i modelki w reklamach swojej bielizny. Nikogo już to nie dziwi, a wręcz każdy czeka, trochę z utęsknieniem, na nową twarz marki. Jednak Calvin poszedł o krok za daleko w roku 1999, kiedy na zdjęciu w kultowej bieliźnie pokazano dzieci.
Versace
Jesienią 2016 roku Versace wypuściło kampanię z Gigi Hadid spacerującą z partnerem i dwójką dzieci. Sielankowy obrazek legł w gruzach po komentarzach w social mediach. W tamtym czasie Gigi skończyła 21 lat, co oznacza, że starsze dziecko urodziłaby, mając 14 lat. Wizja nastoletniej ciąży nie spodobała się odbiorcom kampanii.
Tekst: Kate Bee