Miłość z cmentarzem w tle

Fot. Ola Chaberska

Miron Białoszewski wystawiał „Osmędeuszy” w swoim prywatnym mieszkaniu. Na scenie towarzyszyli mu jego przyjaciele. „Oratorium szyldowe” przenosi widzów pod bramę Cmentarza Powązkowskiego. 18 postaci opowiada historię miłości Teosi i podwórkowego żonglera Sylwestra. Pojawia się również Katakumbowa – tajemnicza postać, która podobno ukrywa na Powązkach wielkie skarby.

Spektakl w wykonaniu Teatru Pijana Sypialnia przepełniony jest muzyką. Wykonaniom podwórzowych ballad towarzyszy akordeon. Sebastian Słomiński, aktor Pijanej Sypialni mówi o spektaklu: Spotkanie z poezją Białoszewskiego jest zawsze niezwykłą przygodą. Tu spontaniczne emocją są ważniejsze niż śledzenie ciągłości i logiki przedstawianej historii. Jeżeli nigdy nie kosztowaliście tekstów „poety Warszawy” zapraszam do podjęcia tego fascynującego wyzwania.”

 Fot. Ola Chaberska..

Teatr Pijana Sypialnia w Starej Fabryce Serów otworzył pierwszą w stolicy teatralną miejscówkę – Scenę Hoża 51. To miejsce, gdzie w trakcie spektaklu można pić herbatę i robić zdjęcia. Liczy się luźna atmosfera, bez koszuli zapiętej po ostatni guzik.

Link do wydarzenia: https://www.facebook.com/events/525769990872335/

Oceń artykuł. Autor się ucieszy

Lubisz nas? Obserwuj HIRO na Google News