„Millennial Whoop” – motyw muzyczny, który gwarantuje hit

Dziewczyna w niebieskich włosach i fioletowej kokardce na włosach

Zastanawialiście się kiedyś, dlaczego wszystkie piosenki puszczane w radio, utrzymują się na listach przebojów tak długo? Albo co sprawia, że za każdym razem, słuchając nowego kawałka, macie wrażenie, że już wcześniej go słyszeliście? W końcu znamy odpowiedź na te pytania!

Nie jest tajemnicą, że songwriterzy, producenci i wytwórnie muzyczne doskonale wiedzą, co nam się podoba. Twórcy muzyki popularnej posiadają nawet wzór, dzięki któremu mogą stworzyć murowany hit. Wystarczą do tego zaledwie cztery, powtarzane w kółko akordy. Co z tego, że utwór będzie  przypominał większość przebojów puszczanych w radio – liczy się tylko to, aby dotrzeć na szczyt listy.

Okazuje się, że nie tylko melodia jest kluczem do sukcesu. Kojarzycie wesołe i irytujące, okrzyki Katy Perry w California Gurls albo Carly Rae Jepsen w piosence Good Time? To właśnie dzięki nim, te piosenki mają ponad 200 milionów wyświetleń na YouTubie.

Super oferta NIKE

JD Sports wchodzi do Polski i kusi ofertami na produkty NIKE. Link w artykule.

Na to zaskakujące odkrycie wpadł Patrick Metzger, muzyk pochodzący ze Stanów Zjednoczonych. Na swoim blogu, w szczegółowy sposób opisał na jakiej zasadzie działa „Millennial Whoop”, czyli sekwencja dźwięków, która rozłożona jest między piątą a trzecią nutą tonacji dur. Występuje na zmianę i najczęściej śpiewana jest przez wokalistów, właśnie w postaci  radosnego „Woah-oh-oh”.

Jeżeli chcecie sprawdzić, którzy wykonawcy w swoich piosenkach wykorzystali „Millennial Whoop” to poniżej prezentujemy wideo, ale uwaga – słuchacie tego na własną odpowiedzialność. Gwarantujemy, że po przesłuchaniu poniższego linku i przeczytaniu tego tekstu, zaczniecie słyszeć ten motyw wszędzie, gdzie tylko się da.

Tekst: Olga Retko

4/5 - (2 votes)

Lubisz nas? Obserwuj HIRO na Google News