Od kilku lat nieustannie mówimy o tym, ile plastiku dzień w dzień generujemy jako społeczeństwo. Problem jest gigantyczny, a nasza planeta w fatalnym stanie.
Sam recykling przestał już wystarczać jako metoda ratowania naszej planety. Jednak jak ograniczyć plastikowe odpady, gdy idąc do pierwszego, lepszego supermarketu wszystko — a przede wszystkim środki czystości, pakowane są w plastik?
Na rewolucyjny pomysł wpadł Tom Szaky, zwany także eko-rewolucjonistą. Inspirację zaczerpnął z dawnych czasów, gdy dostawcy mleka przywozili je w szklanych butelkach i zabierali od kupujących te już zużyte, by napełnić z powrotem. Tom wpadł na pomysł stworzenia całego systemu wielorazowych opakowań, który nazwał Loop Project.
Wielorazowe opakowania mają wpisywać się w prostą zasadę — kup raz, a potem tylko napełniaj na nowo. Tom tłumaczy, że gdy dana osoba zamówi produkty online z dostawą do domu, zostaną one przywiezione w specjalnym futerale Loop, gdzie znajdować się będą butelki z poszczególnymi produktami. Po ich zużyciu opakowania wystarczyłoby z powrotem włożyć do futerału i zadzwonić po kuriera, który odebrałby nasze wielorazowe opakowania, umył i odwiózł nam znowu napełnione.
HIRO Technologia. Porównanie Sonos ACE i AirPods Max.
Pomysł został zaprezentowany wielu znanym markom i większość z nich bardzo entuzjastycznie podeszła do pomysłu. Wśród nich znajdziemy: Evian, Oral-B, Clorox, Gillette, czy Dove.
Projekt ma ruszyć pełną parą w maju 2019, a testować go będą mieszkańcy Paryża i Nowego Jorku, a następnie Londynu, Tokio i San Francisco. Chcielibyście, żeby projekt wkroczył również do Polski?