Ścieżka dźwiękowa EA SPORTS FC™ 25 zawiera 117 utworów artystów z 27 krajów, w tym Billie Eilish, Fred again…, Ice Spice, Charli xcx, Glass Animals, J Balvin, JUMADIBA, Obongjayar i wielu innych. Po raz pierwszy na oficjalnej ścieżce dźwiękowej EA SPORTS FC™ znalazł się polski artysta – Mata. Teledysk do jego utworu jest już dostępny w sieci.
EA SPORTS prezentuje wyczekiwaną ścieżkę dźwiękową do EA SPORTS FC™ 25
REDWOOD CITY, Kalifornia – 16 września 2024 r. – ElectronicArts Inc. (NASDAQ: EA) ogłosiło dziś oficjalną ścieżkę dźwiękową do gry EA SPORTS FC™ 25. Tegoroczny soundtrack to międzynarodowa i gatunkowo zróżnicowana kolekcja, zawierająca 117 utworów artystów z całego świata. Dzięki temu gracze będą mieli okazję odkryć nowe brzmienia podczas rozgrywki w FC 25.
Odkąd ścieżka dźwiękowa zadebiutowała w 1997 roku, stała się ważnym wydarzeniem w świecie muzyki. Od samego początku była platformą dla wielu początkujących artystów, których kariery nabrały rozpędu dzięki udziałowi w tym projekcie. W tym roku playlista FC 25 podkreśla różnorodność gatunków muzycznych. Znajdziemy na niej m.in. eksperymentalną arabsko-latynoską fuzję popu Elyanny, południowoafrykański future ghetto funk w wykonaniu Moonchild Sanelly oraz afro-kolumbijską grupę Kombilesa Mi, która łączy tradycyjną muzykę Palenque z miejskim rapem.
Lista utworów prezentuje szerokie grono międzynarodowych twórców, od Disclosure i Ice Spice po Kasabian, a także światowe supergwiazdy, w tym dwukrotną zdobywczynię Oscara Billie Eilish, księcia reggaetonu J Balvina, brytyjskiego superproducenta Fred again.. oraz Charli XCX, której uznany przez krytyków album „Brat” zainspirował tegoroczne trendy kulturowe. Na liście znalazł się także wschodzący japoński drill raper JUMADIBA, niezrównany artysta afrobeat Obongjayar, hiszpański żeński zespół rockowy Hinds i ceniona wykonawczyni gatunku jungle Nia Archives. Ścieżka dźwiękowa zawiera również zupełnie nowy utwór polskiego rapera Maty, wielkiego fana FC, który pokazał EA SPORTS FC w swoim najnowszym teledysku.
To pierwszy raz w historii, gdy polski artysta jest częścią oficjalnej ścieżki dźwiękowej serii FC. Mata zadebiutuje w grze swoim nowym utworem „Lloret de Mar”. Z tej okazji do sieci trafił teledysk, będący pierwszym elementem kampanii angażującej Matę jako ambasadora FC 25 w Polsce.
„Pojawienie się na oficjalnym soundtracku do FC to dla mnie przede wszystkim spełnienie marzeń jako fana serii i aktywnego gracza od edycji z 2007. Nie mogę się doczekać jak włączę grę i usłyszę swój kawałek 🙂”
– powiedział Mata.
„Lloret de Mar” Maty to energetyczna, wakacyjna kompozycja, która doskonale wpisuje się w klimat piłkarskiej rywalizacji i zabawy. Premiera teledysku do tego utworu to świetna okazja, by poczuć atmosferę letnich przygód i hiszpańskiego słońca. W klipie wystąpili również Wojciech Szczęsny, Marina Łuczenko-Szczęsna oraz topowy twórca treści związanych z FC – PLKD.
„FC 25 to globalne święto nowej muzyki, które zaciera granice, obejmuje różne gatunki i jest pełne niespodzianek. Zespół EA Music spędził niemal rok na skompilowaniu epickiej ścieżki dźwiękowej, która zdefiniuje brzmienie nadchodzącego sezonu i podkreśli ducha gry jak nigdy dotąd”
– powiedział Steve Schnur, Worldwide Executive and President of Music w ElectronicArts.
Ścieżka dźwiękowa FC 25 zawiera kilka niepublikowanych utworów, które mają zostać wydane jeszcze w tym roku, w tym utwór headlinerów Glastonbury i szóstego najczęściej nagradzanego zespołu w historii – Coldplay. Dwa niewydane utwory Delfiny Dib – argentyńskiej artystki, której muzyka odzwierciedla jej bogate libańskie, hiszpańskie i włoskie korzenie – również pojawią się w FC 25. Inne, niepublikowane utwory pochodzą od nominowanej do nagrody Mercury Prize FKA Twigs oraz walijskiej grupy rockowej Catfish and the Bottlemen.
Od trzech lat EA SPORTS współpracuje ze Spotify, najpopularniejszą na świecie usługą strumieniowego przesyłania muzyki, aby wzbogacić ścieżkę dźwiękową i zapewnić fanom łatwiejszy dostęp do ich ulubionych utworów z FC. Celem współpracy między EA SPORTS a Spotify jest dostarczanie fanom najwyższej jakości doświadczeń zarówno w piłce nożnej, jak i muzyce, rok po roku, gra po grze. Pełną ścieżkę dźwiękową EA SPORTS FC 25 można odsłuchać na Spotify oraz na większości innych platform streamingowych.
Gra EA SPORTS FC 25 zadebiutuje 27 września, a wczesny dostęp do Ultimate Edition będzie możliwy od 20 września. Zamówienia przedpremierowe na EA SPORTS FC™ 25 są już dostępne na PlayStation® 5, PlayStation 4, Xbox Series X|S, Xbox One, PC oraz Nintendo Switch™.
Więcej informacji na temat EA SPORTS FC 25 można znaleźć na stronie easports.com/fc25. Aby być na bieżąco z wszystkimi nadchodzącymi wiadomościami i ogłoszeniami dotyczącymi EA SPORTS FC, warto śledzić kanały społecznościowe.
Od 27 września dostępnych będzie 114 utworów, a dodatkowe 3 zostaną dodane w aktualizacjach po premierze gry.
O Electronic Arts
Electronic Arts (NASDAQ: EA) jest światowym liderem w dziedzinie cyfrowej rozrywki interaktywnej. Firma tworzy i dystrybuuje gry, treści i usługi online na konsole z dostępem do Internetu, urządzenia mobilne i komputery.
W roku podatkowym 2024 EA odnotowała przychody netto w wysokości około 7,6 mld USD. Siedziba firmy znajduje się w Redwood City, w Kalifornii. EA jest znana z uznanego na całym świecie portfolio wysokiej jakości marek, takich jak EA SPORTS FC™, Battlefield™, Apex Legends™, The Sims™, EA SPORTS™ Madden NFL, Need for Speed™, Titanfall™, Plants vs. Zombies™ i EA SPORTS F1®. Więcej informacji na temat EA można znaleźć na stronie www.ea.com/news.
EA, EA SPORTS, EA SPORTS FC, Battlefield, Need for Speed, Apex Legends, The Sims, Titanfall i Plants vs. Zombies są znakami towarowymi ElectronicArts Inc. John Madden, NFL, FIFA i F1 są własnością odpowiednich podmiotów i zostały użyte za ich zgodą.
O Spotify
Misją Spotify jest rozwijanie ludzkiej kreatywności. Chcemy dać milionom artystów możliwość zarabiania na swojej sztuce, a miliardom fanów szansę na jej odkrywanie i czerpanie inspiracji. Od 2008 roku, kiedy Spotify pojawiło się na rynku, na zawsze zmieniło sposób, w jaki słuchamy muzyki. Wprowadzając podcasty, stworzyliśmy nową erę dla tego medium, a w 2022 roku poszerzyliśmy ofertę, dodając audiobooki, aby jeszcze bardziej wzbogacić rynek audio.
Dziś słuchacze mają większy wybór niż kiedykolwiek wcześniej. Mogą odkrywać, zarządzać i cieszyć się ponad 100 milionami utworów, 6 milionami podcastów oraz 350 000 audiobooków dostępnych w systemie a la carte na Spotify. Jesteśmy najpopularniejszą na świecie usługą streamingu audio z subskrypcją. Korzysta z nas ponad 626 milionów użytkowników, w tym 246 milionów subskrybentów, na ponad 180 rynkach.