Marcin Dorociński w akcji „OSTOYA DLA WILKÓW”

Mężczyzna w kurtce

Marcin Dorociński znany jest ze swojego zaangażowania w działania charytatywne związane z ekologią. Od lat działa między innymi na rzecz wilków. W sieci pojawił się spot „OSTOYA DLA WILKÓW”, w którym występuje. A my byliśmy na spotkaniu z aktorem!

Wiedzieliście, że wilk dopiero po 9 dniach przestaje odbierać zapach człowieka jako obcy? Po takim czasie przyzwyczaja się do niego i można podejść na tyle blisko, by zrobić mu zdjęcie. Takimi smaczkami uraczył nas Grzegorz Leśniewski, fotograf przyrody, autor fantastycznych zdjęć wykorzystanych w akcji „Ostoya dla wilków”.

Wilk Wilk

Oferta pracy w HIRO

Lubisz tematy związane z muzyką, filmem, modą i chcesz współtworzyć życie kulturalne twojego miasta? Dołącz do ekipy HIRO! Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej


Wilk

Wilk Wilk

Wszystko zaczęło się od marki Ostoya Vodka, która wykonywana jest z bieszczadzkiej pszenicy. Tożsamość marki zbudowana jest na podkreślaniu pochodzenia i związków z naturą. Nie dziwi więc połączenie sił z WWF Polska. Organizacja otrzyma od Ostoya Vodka grant na realizację programów ochrony wilka w Karpatach. W trakcie spotkania Jakub Skrzypczyk z WWF opowiadał też o przedsięwzięciach, jakie podejmuje Fundacja, by pomóc mieszkańcom chronić ich gospodarstwa przed wilkami. Przekonywał, że zabijanie zwierząt jest krótkowzrocznym działaniem. Alternatywnym rozwiązaniem są choćby „elektroniczne pastuchy” czyli ogrodzenia pod prądem o małym natężeniu, które Fundacja dostarcza do lokalnych gospodarstw.

Marcin Dorociński z mikrofonem i Dorota Durakiewicz
Marcin Dorociński i Dorota Durakiewicz, fot. Agata Dąbrowska

„Bieszczady są częścią Karpat i miejscem narodzin Ostoya Vodka. Stąd pochodzi pszenica, z której tworzymy spirytus. Czujemy się w sposób naturalny związani z tym pięknym, dzikim regionem kraju. Szukaliśmy możliwości zaangażowania się w istniejący projekt chroniący przyrodę. Okazało się, że z działaniami WWF Polska jest nam bardzo po drodze. Wilki są ciągle postrzegane jako zagrożenie dla człowieka, ale bez nich nie będzie równowagi w ekosystemie. Nasze wsparcie zostanie przekazane m.in. na prowadzenie badań genetycznych wilka w Karpatach” – zaznacza Dorota Durakiewicz, Senior Brand Manager marki Ostoya Vodka.

Współpracujący z WWF-em Marcin Dorociński przyłączył się do inicjatywy, stając się narratorem i bohaterem spotu promocyjnego. W Polsce żyje już tylko około 1000 wilków, w Bieszczadach jest ich najwięcej. Choć są pod ochroną, ciągle padają ofiarą kłusowników.

Akcja „OSTOYA DLA WILKÓW” wpisuje się w światopogląd prezentowany przez HIRO. Wspieramy ją!

Redaktor naczelny HIRO Krzysztof Grabań i Marcin Dorociński na tle ściany
Redaktor naczelny HIRO Krzysztof Grabań i Marcin Dorociński, fot. Agata Dąbrowska
5/5 - (1 vote)

Lubisz nas? Obserwuj HIRO na Google News