Klasyczna Barbie weszła do kanonu popkultury, tak bardzo, że marnie kończą się wszystkie próby nadania księżniczce realnych kształtów współczesnych kobiet. Lalki z tatuażami, lalki na wózkach – to się nie sprawdza. Pokazywanie, że plus size jest cool, wcale nie jest cool w przypadku plastikowej bogini kształtów. Wszyscy kochają Barbie i coraz mniej się tego wstydzą. Kontrowersje na temat nieziemskiego wyglądu i luksusowego stylu życia tej panienki, jak to już bywa w show-biznesie, podobijają tylko jej popularność.
To właśnie ona jest największą muzą projektantów i artystów. Motywy Barbie przewijał się w wielu kolekcjach i stał się tematem jeszcze większej ilości kampanii reklamowych. Zaczynając od kolekcji Forever 21, gdzie na tapecie znalazł się styl lalki rodem z lat 90., po Moschino, gdzie żywe Barbie przemierzały wybieg na wrotkach w nienagannie różowym lateksie. Lord & Taylor też zabawiło się z tą plastikową dziewczyną, ale w sypialni przy okazji tworzenia kolekcji seksownej bielizny. Barbie jest cool i nikt temu nie zaprzeczy.
Kolejną marką, która konkretnie zaszalała w posiadłości księżniczek różu jest Wildfox. Podejrzeli jak dziewczyny ćwiczą, by osiągnąć nierealną sylwetkę. Zobaczyli co jedzą na obiad, jak się bawią na imprezie, a na końcu wprosili się do różowego Cadillaca i pozwolili zabrać się na przejażdżkę. Tym razem akcja dzieje się w latach 80., gdzie nie tylko króluje disco, ale świat pozbawiony jest kompleksów. Przeważa luźny styl sportowy w bardziej uwodzicielskim i szalonym wydaniu, które pasuje do Kirby Griffin i Merethe Hopland. Kolorowe bluzki, sukienki, spodenki i oczywiście komplety w mocnym kolorze, nieodłącznie związanym z Barbie (chodzi oczywiście o różowy).
Kilka setów sportowych z siatki, cekiny, kostiumy kąpielowe i pidżamy. Przemykają się pastele oraz napisy wykonane kultową czcionką stworzoną dla firmy Mattel.
Obok ubrań Wildfox kontynuuje swoją tradycję i wtrąca przepisy na drinki, napoje energetyczne i śniadania. Tym razem podaje również energetyczną listę przebojów oraz książki, które koniecznie trzeba przeczytać.
Materialny świat wcale nie jest taki zły. Barbie jest piękna, bogata, otacza się tylko facetami pokroju Kena i jeździ zabójczym autem. Może jej po prostu zazdrościmy? Koniec tego rozmyślania – Imagination, life is your creation.
zdjęcia | http://www.wildfox.com/
tekst | Monika Nowińska