„pięćsetjedynki” – Levi’s 501 mają 150 lat

levis 501 kampania. kadr z filmu chłopak na wsi w spodniach levis

W tym roku mija 150 lat dżinsów Levi’s® 501®, które śmiało możemy nazwać jedną z ponadczasowych ikon stylu. Jest to projekt, z którego wywodzą się wszystkie inne dżinsy. W swojej 150-letniej historii model 501® był noszony przez miliony ludzi chyba we wszystkich krajach świata. Nosiły je ikony muzyki i innych dziedzin, myśliciele oraz najbardziej kreatywni twórcy oraz aktywiści.

Levi’s® prezentuje kampanię The Greatest Story Ever Worn, aby upamiętnić niezliczone przygody przeżyte w dżinsach 501® na przestrzeni lat, od codziennych po podstawowe. W ramach kampanii powstały trzy filmy krótkometrażowe w reżyserii Martina de Thurah i Meliny Matsoukas. Oto oryginalne historie z całego świata świętujące 150 lat dżinsów 501®. Kampania The Greatest Story Ever Worn celebruje niesamowitą spuściznę dżinsów 501® i ich rolę w niezliczonych historycznych, kulturowych i osobistych momentach, aby zainspirować nowe pokolenie do napisania kolejnego rozdziału.

3 filmy w kampanii „THE GREATEST STORY EVER WORN”

W tym roku przypada 150. rocznica powstania „pięćsetjedynek” – jeansów, które zapoczątkowały historię wielu innych modeli Levi’s®. W ciągu swojej 150-letniej historii model 501® był noszony przez miliony ludzi, w tym ikony, myślicieli czy najbardziej kreatywnych twórców i działaczy na całym świecie.

Oferta pracy w HIRO

Lubisz tematy związane z muzyką, filmem, modą i chcesz współtworzyć życie kulturalne twojego miasta? Dołącz do ekipy HIRO! Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej


Te niesamowita historia jak proste spodnie robocze zrobione z płótna namiotowego przekroczyły przekroczyły granice, wkroczyły do subkultur i stały się symbolem stylu życia. „To niesamowity moment i kamień milowy dla marki Levi’s®, a poprzez kampanię The Greatest Story Ever Worn chcemy uczcić dziedzictwo modelu 501®, jego niezrównany zasięg i globalne znaczenie, a także zainspirować młode pokolenia do napisania wspólnej historii” mówi Chris Jackman, VP of Brand Marketing w Levi’s.

Film #1 – 501® na Jamajce

Pierwszy film kampanii The Greatest Story Ever Worn, oparty na historii pt. „Precious Cargo” opowiada o tym jak jeansy 501® trafiły do Kingston na Jamajce w latach 70-ch i jak jej mieszkańcy zmienili je i uczynili niepowtarzalnymi na swój własny sposób. Wyreżyserowany przez Melinę Matsoukas i nakręcony przez nominowanego do Oscara operatora Bradforda Younga film pokazuje wyspę, której odrębny styl, rytm i dusza odbiły się szerokim echem na całym świecie.

Wczesne spoty reklamowe Levi’s były jednymi z tych, które zainspirowały mnie do zajęcia się filmem komercyjnym. To dla mnie zaszczyt, że mogę być teraz częścią ich filmowego dziedzictwa. Zawsze skłaniam się ku markom i twórcom, którzy opierają się na autentycznych historiach, a dzięki tej pracy mogliśmy oddać hołd małemu, ale potężnemu wątkowi z obszernej historii Levi’s. Wszyscy zaangażowani w projekt byli skłonni do odrzucenia komercyjnego spojrzenia i wierzę, że odwaga ta pozwoliła nam stworzyć piękny film” – mówi Melina Matsoukas.

Film #2 – symbol czegoś większego – marzenia!

„Fair Exchange” to historia chłopaka ze wsi, który pragnie uciec do miasta (w domyśle). Ale do miasta trzeba mieć w czym pojechać, więc chłopak zamienia zwierzę na parę jeansów 501®. Dla wielu to symbol marzeń, wolności i swobody. W filmie wyreżyserowanym przez Martina de Thurah i nakręconym przez uznanego operatora Kaspera Tuxena, mroźna gruzińska aura jest tłem dla obrazu, w którym jeansy 501® są symbolem czegoś większego – marzenia. W filmie usłyszymy fragment polskiego utworu z lat 80’ „Mam dość”, punkrockowego zespołu Kryzys.

Film #3 – pochowajcie mnie w 501®

Czy myśleliście kiedyś w czym was pochowają? Trzeci film „Legends Never Die” opowiada  prawdziwą historię pewnego miłośnika marki Levi’s®, który zażyczył sobie, aby pochowano go w jego ulubionych jeansach 501®. Poprosił on również wszystkich uczestników pogrzebu, aby na tę okazję założyli swoje 501®. Film, wyreżyserowany przez Martina de Thurah, to piękna refleksja nad pewnym rodzajem zbiorowej miłości, która zainspirowała grupę ludzi do ubrania się w jeansy Levi’s® dla ukochanego członka rodziny i przyjaciela. Jest to celebracja człowieczeństwa i nierozerwalnego związku między człowiekiem, który naprawdę przeżył życie w swoich ulubionych jeansach Levi’s® 501®.

„Zaintrygowało mnie wyzwanie stworzenia krótkich historii w mini formacie, które razem opowiedzą większą historię. Levi’s to ikoniczna marka i możliwość świętowania 150. rocznicy u boku moich ulubionych ludzi była wspaniałą przygodą,” mówi Martin de Thurah

Zobacz też: Vespa. Włoska legenda motoryzacji i designu

Vespa. Włoska legenda motoryzacji i designu

 

 

Rate this post

Lubisz nas? Obserwuj HIRO na Google News